В Цветково на Черкасчине до сих пор остаются на ходу семь паровозов [ Редагувати ]
Стратегічні раритети. На єдиній у державі базі запасу у селі Цвітково на Черкащині зберігають старовинні паротяги. Вони можуть знову вийти на колії та як і півстоліття тому перевозити людей і вантажі. Але поки що стотонні велетні популярні лише серед туристів та кіношників.
На ремонтній базі запасу станції Цвіткове - 15 раритетних парових локомотивів. Сім із них - на ходу.
Микола Вигінний, майстер з ремонту паротягів бази запасу Цвіткове:
- Можна розтопити і довезти людей", якщо не буде елєктрічества, солярки, дизтоплива.
Однак, щоб розкочегарити локомотив, потрібно кілька тонн вугілля та майже доба чАсу. Через таку затратність більшість старих паротягів вирізали на металобрухт. Ті, що залишилися, нині працюють тільки для туристів і кіношників.
Станція Гайворон Кіровоградської області - ще одне улюблене місце іноземних туристів та кіношників. Тут досі працює найдовша в Європі вузькоколійна дорога. А цей паротяг - справжня кінозірка - знявся чи не у кожній стрічці про Велику Вітчизяну. Та локомотиви - не єдина гордість залізничників.
Станіслав Кухарчук, кореспондент:
- Колись цей ЗІМ був штатною машиною керівного складу Радянського Союзу. Подейкують, що на ньому їздив перший секретар компартії України Щербицький. Коли у 59 році автомобіль списали, він потрапив сюди - на залізничну станцію Гайворон. Вже тут народні умільці переставили його з коліс на рейки.
Ексклюзивне авто залізничники використовують як дрезину для догляду за вузькоколійкою.
Микола Гайван, головний механік станції Гайворон:
- Поставили дизельний двигун, що вона може їздить на 4 скоростях.
Усі 15 раритетних паротягів залізничники мають намір відремонтувати - щоб возити туристів. А на базі у Цвітковому готують спеціальний локомотив, як атракціон для гостей Євро-2012.
Станіслав Кухарчук, Павло Тимошенко, "Новини". Телеканал "Інтер"