У школі Вінниці для неповносправних дітей встановили ліфт [ Редагувати ]
У Вінницькій школі встановили ліфт для неповносправних учнів. Підіймач пристосований до потреб дітей, які пересуваються на інвалідних візках. На кнопках - шрифт Брайля, призначений для людей із вадами зору.
До того ж ліфт енергоємний та безпечний. У разі вимкнення світла, він одразу ж спускається на перший поверх та відкривається, тож діти навіть не налякаються.
У цій школі Настя навчається з першого класу. Дівчинка може ходити, але самотужки не пересувається.
"Мені допомагають іти по коридорам однокласники і в туалет водять. 3-4 рази на день підніматися сходами вгору і вниз", - розповідає учениця 4 класу ЗОШ №33 Настя Ковальчук
Окрім Насті, діток, які потребують сторонньої допомоги у школі ще двоє, і вони - на інвалідних візках. Аби встигати на уроки, школярів трьома поверхами, у прямому сенсі, носили на руках. Проблему вирішили цьогоріч. Встановили спеціальний ліфт.
"Унікальність в тому, що він такий, що в ньому не можна застрягнути. Як тільки чи не стає світла чи незрозумілості, він одразу на перший поверх, відкриваються двері і діти в безпеці", - каже волонтер Олена Данилова.
Кабіна простора, розрахована на двох: пасажира та супровідника. На кнопках додатково нанесено шрифт Брайля, призначений для людей із вадами зору. Користуватися ліфтом зможуть не всі. Тим, хто має певні фізичні обмеження, видадуть магніти, якими можна викликати підйомник.
"От я вже за Настю, за Олю не переживаю. Вони підростуть, зараз в 4 класі, підростуть і до інформатики - мають доступ, до кабінету фізики, хімії", - каже директор школи Юрій Войтович.
Це - вже другий такий підіймач, встановлений у школах Вінниці. Проект інклюзивної освіти не тільки дозволяє навчатися неповносправним школярам, а й працювати вчителям, які мають фізичні обмеження.
"Вже є де вибрати місце, де можна працювати, а не як дадуть тобі якийсь кабінет і ти там будеш сидіти, як миша цілий день, а тут є можливість навіть ходити по класам, то звичайно полегшить життя всім", - впевнена соціальний педагог Людмила Нецкіна.
Наразі у школі працюють над запровадженням окремої посади ліфтера, який зустрічатиме та супроводжуватиме пасажирів. Щоправда, директор припускає, з появою зручностей діти почнуть нудьгувати за часом, коли за те, щоб їх супроводжувати, однокласники між собою змагалися.