Фури Росії в Ужгороді супроводжують поліцейські [ Редагувати ]
Блокада фур з обох боків українсько-російського кордону вийшла на найвищий політичний рівень. Що робити - вирішують міністри двох країн. А цього тижня долучилися ще й європейці. Адже значна частина товарних потоків через Україну, які опинилися у блокаді, прямували до Євросоюзу.
Чи зупиниться "війна з далекобійниками" вже найближчими днями і хто скористався цією блокадою, дивіться у матеріалі наших кореспондентів.
Одесит Олег з цього рейсу очікував привезти 5-6 тисяч гривень. Тепер добре, коли хоч півтори вийде. Вдома на водія чекає дружина і дві дочки. Заради них Олег економить на всьому. Передусім - на собі.
Чим більша відстань і дорожчий товар - тим більше грошей отримує водій. Але взаємна блокада, простій, потім перевантаження у Брянську, це збитки.
Через далекобійну війну сотні українських водіїв втратили більшу частину заробітку. У відповідь на дії українських активістів - росіяни теж почали зупиняти фури.
"Границя робить нормально, а кілометр і машини зупиняють. Документа забирають і стоять", - говорить Михайло, водій.
У блокадну пастку потрапили сотні українських вантажівок, ще сотні - стоять на кордоні, не наважуючись заїхати на територію Росії. Російський ОМОН російських активістів скрутив швидко, а ось Мінтранс Росії рух українських вантажівок зупинив. Почалися довгі переговори.
"Почали блокувати українські фури. Почали блокувати фури українські - і приїхала поліція - їх всіх порозгонив. А нас поставила на стоянку", - говорить Юрій, водій.
За кілька днів українців відпускають. Їм треба встигнути додому до 25 лютого - саме з цього числа діє взаємний мораторій на в'їзд вантажівок між Україною і Росією. Інакше просто машину відберуть.
Водночас під Ужгородом українські силовики формують колону з російських фур. Хтось приїхав зі Словаччини, хтось в Італії понад тиждень очікував, коли ситуація нормалізується, а хто і просто стояв на нейтральній території.
"Супровід до речі, але я нічого не чекав, просто, коли приїхав уже на кордон тут вже тільки ось українські прикордонники сказали, що є такий варіант, що поліція може супроводити, чому б і ні, тим більше - це абсолютно безкоштовно", - говорить Микола Шкет, водій з Росії.
Найскладніше, кажуть далекобійники, які повертаються з Росії, - пройти російську митницю і два кордони.
"Щоб кордон пройти потрібно півтори-дві тисячі рублів. Та так же само і на нашій українській. Він відкриває документи і якщо нічого немає каже - йдіть подумайте, з людьми поспілкуйтеся. Не даси грошей - будеш стояти не один день", - говорить Олег, водій.
Щоб отримати необхідні документи доводиться чекати по вісім годин. Але і біля самого кордону може зупинити транспортна поліція.
"З Сурожа. - А виїжджав коли? - Ще тринадцятого числа. Стояв весь час в Брянську. Покликали машину - перевантажили і поїхав. - Все, спасибі. П'ятихатка - і вперед".
П'ятсот рублів - стандартна такса. І півтори тисячі за безперешкодний перетин російської митниці. А потім уже митниця українська. У водіїв обох країн є лише 3 доби, щоб повернутися на батьківщину.
Нині до України з ЄС вже в'їхало щонайменше сім десятків російських вантажівок. Ну, а експерти підраховують - хто ж в цій блокадній війні зазнає більших збитків.
"Україна домінувала на двосторонніх перевезеннях на російській території. З України в Росію до блокади перевозилося українськими перевізниками десь 80% вантажів. Тобто говорити про те, що Росія втратить 20%. Наші перевізники втратять 80", - говорить Леонід Костюченко, президент ради асоціації міжнародних перевізників України.
Ситуацією поспішила скористатися західна сусідка України. Польща і Росія відновили транзит вантажів. Причина проста: Дорога годує усіх.