Один екіпаж - десятки знищених цілей: як працюють дрони "ШАРК" [ Редагувати ]
124 зіткнення за минулу добу зафіксували у Генштабі. Найскладніша ситуація, уже традиційно, на Покровському відтинку фронту. Сили оборони зупинили там 30 атак противника. Ще один вектор наступу окупантів - Лиман та Краматорськ. Сумарно 14 штурмів ворога.
Зберегти життя українських захисників - головна мета військовослужбовців, які керують розвідувальними дронами. Вони вишукують важливі цілі, як-от: ракетні установки, системи залпового вогню та РЕБи. Більше про роботу бійців на передовій - матеріал нашого воєнкора Руслана Смєщука.
Розвідувальний дрон "ШАРК". Бійці чотирнадцятого окремого полку безпілотних авіакомплексів проводять передпілотну підготовку. Цей "птах" може долати десятки кілометрів углиб ворожої території. А камери бачать об'єкти також за десятки кілометрів від БпЛА. Але за умови хорошої висоти та погоди.
На рахунку цього підрозділу, крім стандартних для фронту знайдених цілей, техніки, піхоти та артилерії, є й особливі. Дорогі РЕБ-системи та важке ППО росіян.
Позивний "Шершень", військовослужбовець 14-го окремого полку БпАК:
Пам'ятаю цей випадок. Я не знаю, наші емоції з хлопцями. Нам скинули координати, ми полетіли й побачили "Зоопарка". "Зоопарк" це наша така перша "жирна" ціль. Це РЕБ. І потім в цей же день на другий виліт. Нам дають ще одну засічку. І там ми знаходимо "БУК", і він нас приводить до іншого "БУКа". Ці емоції - така ейфорія всередині.
Ось пілот дрона-розвідника. Задля безпеки ми не розповідаємо, хто він. Ще перед військом чоловік досить довго працював із великими БпЛА.
Військовослужбовець 14-го окремого полку БпАК:
До війська я працював в агросекторі - агрокоптери літакового типу, це такий довгий шлях моєї безпілотної кар'єри. 6 років, спочатку як найманий працівник, потім придбав свій. І була така маленька власна справа, яка закінчилась під час повномасштабної.
Досвід знадобився. Але яким би він не був чималим, та навіть якість обладнання (а "ШАРК" - це досконалий комплекс) - не гарантія від нештатних ситуацій, особливо на фронті. Пілот розповідає, як одного разу ледь не втратили борт.
У нас сталася помилка по компасу і він летів від нас, а думав, що до нас, зв'язок пробився за 50 км від ЛБЗ. Було дуже мало батареї й дуже висока ймовірність втрати борта. І ми вже думали, що якщо він на ворожій території впаде - максимально його розбити. Щоб вони могли по мінімум зняти з нього інформацію. Планували на повній швидкості в землю вриватися.
У такому разі допомагає спрацьованість розрахунку. І координація з суміжними підрозділами. Літак урятували.
І при взаємодії із суміжними підрозділами, з РЕБшиками - скомунікувалися. Нам дали невеличкий коридор. І успішно повернули борт - буквально з мінімальною батареєю. І там був шанс лише на одну посадку. Вся наша команда добре синхронізувалася і в такій критичній ситуації класно зі всім справилися.
Ілля певен: командна робота та розуміння внеску кожного у перемогу - вкрай важливі.
Позивний "Шершень", військовослужбовець 14-го окремого полку БпАК:
Думаєш, ну, одна людина, що вона може зробити у цій війні? Але коли ми прийшли, наш екіпаж в 6 людей - можна дуже багато біди для ворога наробити. Ти можеш знайти і "БУКи", і "ТОРи", і "Іскандери". І коли ти це знаходиш - це вражає. В тебе перша думка, що ти врятував життя хлопців на передовій - піхоти. І життя цивільного населення.
Тож бійці чотирнадцятого окремого полку безпілотних авіакомплексів запрошують долучитися до їхнього підрозділу. Кажуть: тут потребують різних навичок та кваліфікацій, є й різні посади.
Позивний "Авіс", військовослужбовець 14-го окремого полку БпАК:
Це може бути і інженер, про якого я сказав, це може бути і бухгалтер, слюсар, діловод. Там нам потрібні люди фахові, досвідченні. Що стосується БпЛА, тут вже ситуація трохи інша. Є якість БпЛА, яким ми навчаємо у себе на базі, є інструктори з великим досвідом, вони навчають нових хлопців, а є БпЛА дуже складні й тому наші військовослужбовці постійно їздять на навчання до виробників в Україні, Польщі, в інших країнах. Тому навчання - це такий процес безперервний.