СТО на передовій: як ремонтники НГУ рятують техніку для фронту [ Редагувати ]
Ще один виклик фронту, окрім якісної підготовки, логістика. Евакуація поранених, підвезення БК та необхідного спорядження - все це потребує ресурсів. І людських, і матеріальних.
Наша наступна історія про тих, хто забезпечує другий компонент. Ремонтна рота Нацгвардії лагодить автівки. Роблять це швидко і головне - надійно.
Моя колега, Світлана Шекера, бачила увесь процес.
Ось такий фургон на колесах - це сучасна автомайстерня, яка приїжджає максимально близько до позицій бійців. Тут є все необхідне.
Є тельфери, є шиномонтажний верстат, автономка, генератори. Автономність, звичайно, на найвищому рівні, ні від кого ти не залежиш, в принципі, у плані цього всього.
До великої війни Олександр працював на СТО. Ніколи не мав справи з БТРами та "Козаками". У 2022-му довелося швидко все вивчити.
Олександр, військовослужбовець ремонтної роти:
Багато на бронетехніці на колісній стоять докатки. Спочатку незрозуміло було, але ми теж розібралися всім колективом. В принципі, нічим не відрізняється, вагою хіба що, складністю роботи. В основному на військовій техніці або спецкільця стоять, або камери, це все ускладнює роботу і все це час, а час грає проти нас.
За день Олександр встигає обслужити 12 легкових авто. Або замінити 6 коліс на КрАЗі.
Олександр, військовослужбовець ремонтної роти:
А без цієї майстерні, мені здається, якщо взагалі в чистому полі з кувалдою та з монтіровкою – це два дні, як мінімум.
Такий пересувний мобільний шиномонтаж прискорює процес "перевзування" важкої техніки в 4 рази. Тут є і генератор, і трансформатор, що роблять майстерню повністю автономною.
Максим, позивний "Гиря", заступник командира роти з технічної частини:
Тобто, якому підрозділу потрібна допомога на базі автомобіля МАЗ, пересувний, ми приїжджаємо, звантажуємо його і можемо робити повний цикл обслуговування коліс автомобіля. Він нам економить дні на транспортування техніки в тил. Тобто, поки інші чекають евакуатор, ми вже можемо обслугувати техніку.
А обслуговувати автомобілі доводиться дуже часто.
Максим, позивний "Гиря", заступник командира роти з технічної частини:
Колеса техніки, в першу чергу, потребують обслуговування. Після артобстрілів є пробиті шини, деформовані диски після їзди розбитими дорогами й від активної експлуатації зношені шини. І це все потребує обслуговування їх.
Трали, БТРи й тягачі - цей пересувний комплекс так само може поставити на колеса. Бійці-ремонтники кажуть: тут, як і на полі бою, високотехнологічність допомагає вигравати час, а це напряму впливає на боєздатність підрозділів.