Кияни з маршруток пересідають на орендовані велосипеди [ Редагувати ]
Переповнені маршрутки, тисняву у метро та нескінченні затори змінюють сучасні вело-байки. Вело-прокат за ціною маршрутки стає популярним у Києві. Мешканці столиці пересідають на велосипеди з електронною системою, яка працює вже у 16 країнах світу. Чи до вподоби українцям європейський досвід - далі у сюжеті Анастасії Старовойт
До пункту велопрокату біля свого будинку Наталія приходить по кілька разів на тиждень. Має авто, проте каже, що велосипеди любить більше. Тому появі такої послуги у столиці зраділа.
"Спробувала - дуже зручні і гарні велосипеди, чудові. Я беру завжди з дитячим автокріслом і не боюся: дитина спокійно сидить ззаду. Загалом, мені дуже подобається", - каже киянка Наталія.
Таких точок поки що 10 по Києву. Крім звичайних велосипедів, тут - байки із сучасною електронною системою, яка не потребує жодних застав та документів. Так званий байк-шаринг за тиждень роботи у тестовому режимі пересаджує киян на двоколісники.
"Люди стали більше займатися спортом і приділяти час своєму здоров'ю. Тому і після роботи часто до нас приходять беруть напрокат велосипеди. Ось. Ну, найчастіше сім'ями приходять у вихідні дні", - каже менеджер пункту прокату Денис Чернишов.
У Львові така мережа запрацювала ще в минулому році. У столиці повноцінний її запуск планують восени. Модель велопрокату запозичили у Європі, і не пошкодували. Вона швидко набирає популярності.
Взяти велосипед напрокат можна в одному місці, а повернути - в іншому. При цьому, ви самі контролюєте свій маршрут. Все, що для цього потрібно - смартфон.
"Система доволі проста: реєструєтесь на сайті, отримуєте доступ і можете користуватися вело прокатом. Програма зчитує спеціальний код і буквально за кілька секунд ви вже можете їхати у справах".
Ця система не лише зручна, а й вигідна. Місячний абонемент обійдеться усього у 120 гривень. Якщо підрахувати, то за півгодини виходить менше, ніж за один проїзд у громадському транспорті. Тому за день на одній такій точці може бути понад півсотні користувачів. Більшості така мережа до вподоби, проте не обійшлося без казусів. І не лише в Україні.
"У Львові, там, де станції стоять 24 години на добу ввечері або вночі було декілька випадків коли або ручки руля скрутили або там дзвоник комусь знадобився. Такі самі схеми байк-шарінгу муніципального прокату там у Глазго, то в них було таке, що після двох днів запуску люди знімали відео, як вони спалювали ці велосипеди і приносили в жертву. Ну, такі в них розваги", - розповідає генеральний директор мережі велопрокату Олексій Кушка.
Сьогодні мережа байк-шарингу в Україні існує за рахунок європейських грантів. У планах - перевести її на державне фінансування.