В Італії диригентом симфонічного оркестру став робот [ Редагувати ]
Музика майбутнього. В Італії вперше оркестром диригував... робот. Арію під його керівництвом не побоявся виконати відомий тенор Андреа Бочеллі. Як воно - слухати оркестр, яким диригує диво-машина - дивіться далі.
Голос італійського тенора Андреа Бочеллі здіймається до вершин Тосканського театру, але цього разу глядачі з неабиякою цікавістю стежать не за легендарним співаком, а за диригентом поряд із ним. Робот, створений швейцарськими інженерами, дебютував у театрі Джузеппе Верді в Пізі на відкритті Першого міжнародного фестивалю робототехніки. Гуманоїда на ім'я Юмі навчили всіх професійних рухів справжнього диригента.
"Руки робота Юмі настільки гнучкі в рухах, що це просто немислимо! Це фантастика, яка стає реальністю. Витвір техніків зроблений на найвищому рівні, особливо вражає розмах і швидкість рухів, що дуже важливо для диригування", - захоплюється Андреа Коломбіні, диригент симфонічного оркестру.
Саме Андреа Коломбіні спеціально "тренував" робота. Для того, щоб навчити машину диригувати шести-хвилинний твір, знадобилося цілих 17 годин. Юмі, ім'я якого походить від слів "ти і я", повторював рухи Коломбіні, записані комп'ютером. Однак пристрій не здатний імпровізувати, і якби сталося несподіване - приміром, музиканти змінили темп - виступ міг би провалитися.
"Цікаво, що робот запрограмований під двох конкретних співаків, які наразі співпрацюють з ним. На жаль, для імпровізації в машини недостатньо можливостей, тому музикантові треба пильно стежити за чіткими вказівками робота-диригента. Я думаю, що це трохи складніше для Андреа, але все вдалося... Втім, я не думаю, що робот здатен замінити віртуоза. Але навіть і такі досягнення інженерів - просто приголомшують", - розповідає Бред Репп, скрипаль.
Під керівництвом Юмі оркестр успішно виконав 3 твори, зокрема й знамениту арію "Серце красуні схильне до зради" з опери Верді "Риголетто". Цей концерт став першим у світі, який провів диригент-гуманоїд. Але професійні музиканти скептичні - чутливість та емоції справжнього диригента замінити неможливо, тому що в робота немає душі.