"Швидка допомога" в Україні потребує невідкладної реанімації - експерти [ Редагувати ]
"Швидка допомога" в Україні потребує невідкладної реанімації. Проблема не лише в нестачі транспорту, обладнання та кваліфікованих медичних кадрів. Зі "швидкої" масово втікають навіть водії. Основна причина - зарплати. У шофера зі стажем вона ледь перевищує п'ять тисяч гривень. Наші журналісти з'ясовували деталі цієї проблеми.
"Восемь - сорок два, Время, ще раз?"
Бригада реанімації черкаського центру екстреної допомоги приймає виклик. Є лише вісім хвилин, щоб дістатися до місця ДТП. Інформація про стан постраждалих у медиків - украй мізерна, тому кожна секунда може вартувати життя.
На щастя, у постраждалих немає серйозних травм. Але пасажирку однієї з машин таки ушпиталюють - жінка скаржиться на біль у ногах.
"Покачайте кулачком, будь-ласка".
Серед обов'язків водія Сергія - не тільки вчасно і безпечно довезти бригаду до місця виклику, а й допомогти медикам помістити пацієнта в машину. За півроку роботи на Швидкій, хлопець уже звик і до екстриму, і до безсонних ночей. Та ось змиритися із зарплатою, каже, не може. У шофера без стажу вона ледь перевищує мінімальної.
"Ну скажем так - не очень, хотелось бы повыше. Как вот мне? Я женатый человек, у меня есть ребенок маленький… ну тяжело...", - говорить Сергій Янковський, водій Черкаського обласного центру екстреної допомоги.
Серед водіїв на "Швидкій" - постійна плинність кадрів. На сьогодні в Черкаському центрі екстреної допомоги вже не вистачає 25 водіїв. У відсотковому співвідношенні це небагато, каже директор, але - це мінус 5 повноцінних бригад на зміні.
"Ніхто не хоче іти тому, що умови праці екстремальні, відповідальність величезна, заробітна плата мізерна", - говорить Ігор Фесун, директор Черкаського обласного центру екстреної допомоги.
І така ситуація по всій Україні. Якщо в районах люди ще якось тримаються за роботу, то в містах на таку зарплату мало хто йде. В Івано-Франківську 30 вакантних місць і постійна плинність водійських кадрів. Директор центру Екстреної допомоги в розпачі, каже, невдовзі робота служби може опинитися під загрозою.
"Ми маємо чим надавати допомогу, тільки треба підняти заробітну плату, поміняти санітарний транспорт, і шліфувати навички, створювати навчально-тренувальні центри", - говорить Мирон Матейко, головний лікар Обласного центру екстреної допомоги.
Підвищення зарплат працівники швидкої чекають після завершення роботи моніторингової групи Всесвітньої організації охорони здоров'я. Її фахівці на прохання МОЗ зараз аналізують проблеми української служби екстреної допомоги і думають, як їх вирішити.
"Наша мета - вивчити, що реально відбувається на місцях, співпрацюючи безпосередньо з персоналом "Швидких". Вивчити потреби, вивчити проблеми, щоб ми ефективно зберігали життя тим, людям, яким ми можемо зберегти", - говорить Ігор Холодило, фахівець Всесвітньої організації охорони здоров'я.
Моніторинг завершиться за два місяці. Висновки стосуватимуться і додаткового фінансування екстреної допомоги. Кілька днів тому в Кабміні озвучили необхідну суму для розвитку служби - 11 мільярдів гривень.