Україна отримає найсучасніші гвинтокрили [ Редагувати ]
Гелікоптери для України. В американській Атланті керівник вітчизняного МВС домовився із французьким "Ейрбасом" - наша держава однією з перших у світі отримає найсучасніші гвинтокрили, у черзі за якими поліцейські з усієї Європи. Що це за машини? І на що здатні? Наші кореспонденти бачили їх на власні очі.
Варто потрапити всередину - і розумієш: організатори не перебільшують, - ця виставка в Атланті і дійсно наймасштабніша у світі. Два величезних зали, де заблукати можна. Тут і знаменитий "Сікорський", й інші авіаційні лідери. Але, попри такий багатий вибір, усіх тягне сюди, до новинок "Еірбас", про які самі виробники кажуть - "Якщо ви мрієте про майтутнє, то воно вже тут".
"Повітряний флот тих же Франції і Німеччини - до сотні гелікоптерів. То ж зараз Україна має шанс створити свій, що був би на рівні провідних країн Європи. І це - хороший старт", - говорить Бруно Евен, генеральний директор Airbus Helicopters.
Мова про міждержавний контракт, у рамках якого "Еірбас" поставить вітчизняним силовикам 55 своїх вертольотів. Зокрема, 10 ось цих гвинтокрилів - найновішої, 145 моделі.
Тут, в Атланті, уперше представили її покращений варіант. І українська делегація підписує домовленість, що Києву постачатимуть вже "нову версію". Якщо зважити, що вартість модифікації одного тільки гелікоптера від 600 до 800 тисяч євро, а французи після перемовин погодилися на весь "український контракт" зробити апгрейд безкоштовно - стає зрозумілим, чому до цієї події така увага преси.
"Система авиационной безопасности Украины, которую мы строим совместно с Airbus, в ближайшие несколько лет будет функционировать так, как заслуживают люди. Первые поставленные четыре машины произвели фурор в профессиональной среде. Новейшая модификация H145 будет для Украины и мы очень горды этим", - заявив Арсен Аваков, міністр внутрішніх справ України.
Французька новинка - красива і ефектна, але силовики звісно ж придивляються не до дизайнерських особливостей. Гвинтокрил швидкий та економічний, може підняти в повітря майже чотире тонни. В салоні, окрім пілота, місце для 11 офіцерів, ідеальна модель для контр-терористичних операцій - чи (в українських реаліях) - радше рятувальних операцій.
"Ці гелікоптери будуть розміщені по всій території України для того щоб зменшити радіус підльоту і зменшити час доставки або важкохворого, або евакуйованого чи травмованого. Ці вертольоти будуть нести чергування практично в усіх куточках нашої країни", - говорить Микола Чечоткін, голова Державної служби із надзвичайних ситуацій.
Масштабний контракт розрахований до 2021 року, коли Україна отримає останній вертоліт. За цей час мають і нових пілотів підготувати, і свій сервісний центр зробити - щоб обслуговувати машини не у Франції, а навпаки - ще й замовлення у сусідів брати. Викликів багато, але факт залишається фактом допомога, якої кожен із нас може потребувати у критичних ситуаціях, завдяки цьому стане мобільнішою, а отже - куди більш оперативною та ефективною.