Американці хизуються модними речами напрокат [ Редагувати ]
Революція в американських гардеробах. Замість купувати нові речі, люди дедалі частіше їх орендують. Це дешевше й екологічніше. До модного тренду долучаються відомі бренди охоче здають свою продукцію напрокат. Чи замінить оренда одягу - звичайний шопінг? Дивімося далі.
Ліза Батіто не любить двічі вдягати одне й те ж. Чим щовечора дивувати Манхеттен - обирає ретельно.
Така покупка обійшлася б майже у півтори тисячі доларів. За півтори сотні - Лізі вдається запастися вбранням на весь сезон. Вона користується одразу трьома сервісами оренди одягу.
"Можна взяти собі все, що заманеться, і скільки завгодно. Головне - встигати носити. Я от щодня на роботу вдягаюся в новеньке", - говорить Ліза Батіто, користувачка сервісу оренди одягу.
Вибрати є з чого. Не лише вечірні сукні, а й повсякденний одяг тепер здають напрокат. В американських містах за останні кілька років відкрилися десятки бутиків, де можна щотижня чи щомісяця обмінювати речі на нові. Усе окрім взуття й білизни. За день ношену річ встигають почистити й знову виставляють на вітрину.
"Це допомагає заощаджувати час. Мені тепер не треба прати купи одягу чи здавати його в хімчистку. До речі, приємно знати, що гарненькій сукенці встигне порадіти ще хтось. І що вона не висітиме в шафі все життя", - говорить Ліза Батіто, користувачка сервісу оренди одягу.
Ще одна перевага оренди одягу турбота про довкілля. Модна індустрія один з найбільших забруднювачів планети. Усе через споживацький культ і попит на "одноразовий" одяг. Утім нині в тренді екологічність.
"Протягом останніх кількох років вподобання споживачів змінилися. Вони не хочуть викидати одяг на смітник, бо це шкодить екології. Але й збирати в шафі речі, які більше не носитимуть - теж не бажають", - говорить Бретт Нортарт, засновник сервісу оренди одягу.
Усупереч популярності онлайн-шопінгу, сервіси прокату з віртуального простору зараз виходять в реальний.
"Хоча багато хто купує речі в інтернеті, звичайні магазини, де можна роздивитися й приміряти кофтинку, сукню чи штани - популярніші. Особисто мені останній варіант теж більше до вподоби, тому що не треба чекати на доставку", - говорить Траї Бодж, фахівець з маркетингу.
США законодавець моди "напрокат". Але навіть в Америці орендоване вбрання поки що становить лише соту частину усього ринку одягу. Тим не менш, за минулий рік прибутки у цій сфері - зросли на чверть. І нині фахівці застерігають: одяг напрокат невдовзі може взагалі витіснити традиційний шопінг.