В Ужгороді на кордоні застрягли сотні машин [ Редагувати ]
На кордоні із Словаччиною знову величезні черги. В Ужгороді застрягли понад 400 фур. Людям доводиться по кілька днів фактично жити у машинах. Чому на кордоні утворюються затори і хто заробляє на них? Дивімося далі.
Сварки та бійки від самого ранку. Так з'ясовують стосунки далекобійники, які застрягли в черзі до Українсько-словацького кордону в Ужгороді. Перетинати кордон країн ЄС ваговози відтепер можуть тільки на цьому пункті пропуску. Адже вкотре закінчились дозволи на перетин кордону від Польщі. Водіям доводиться тижнями жити в кабінах.
"Пять суток, за 18 часов мы ни разу не продвинулись, ни на метр. Нет ни воды, ни туалета", - говорить Ігор Кравченко, далекобійник з Києва
Головною причиною сварок є порушення черги.
"Колєйка начинається отсіля, а не від сіля, що це отдєлльне государство", - говорить Сергій, далекобійник із Запоріжжя.
Місцеві "бізнесмени"знайшли спосіб наживатися на черзі. І фактично, влаштували на кордоні бізнес, беруть гроші, та поза чергою провозять "своїх"- розповідають водії.
"Заводять туда то болгарів, то словаків, то турків. По 50 доларів беруть з каждой машини і всьо", - говорить Іван Кукалинець, далекобійник з Києва.
З іншого боку тягнеться колійка. Дальнобійники переконують, там їдуть ті, хто заплатив за експрес-проїзд.
Ті ж, хто швидко перетнув кодрон запевняють - справа не в корупції, а у правилах. Мовляв, їдуть порожніми, тому дозволено не чекати черги.
"Є правила, пусті заїжджають на кордон, їдуть лівим пасом, нікому не мішають, лиш перед кордоном перед заїздом стають у общу очередь туй є пуста машина", - говорить Дмитро, далекобійник із Закарпаття.
Однак у законі таких правил немає, пояснюють правоохоронці.
"Є в нас автомобілі, яким негайно треба перетинати кордон, це автомобілі, які перевозять продукти, які швидко псуються та АДМ товари", - говорить Віталій Стецько, лейтенант УП Закарпаття.
Далекобійники кажуть, не проти пропускати порожні вантажівки, адже для них на кордоні спрощена процедура щодо проїзду.
Переконані, займатися чергами на кордоні мають не тільки самі шофери з поліцейськими, а й керівництво держави. Адже проблема не лише у тому, що так створюються корупційні схеми. А ще й тому, що українські підприємці можуть втратити своїх бізнес партнерів. Оскільки не встигають вчасно доправити товар.
"15 числа загрузился, до границы я должен был зайти хотя бы за 10 дней, сегодня уже 25, у меня просрочка на таможне, все", - говорить Сергій Остапенко, далекобійник з Києва.
Отримати пояснення від прикордонників нам не вдалося. Жодних коментарів там поки не дають. Тим часом черга розтягнулась на 8 кілометрів.