У Брюсселі велотранспорт витісняє автомобілістів [ Редагувати ]
Брюссель витісняє автомобілістів. Там дедалі більше площ і доріг, доступних лише для пішоходів та велосипедистів. А на інших - швидкість руху обмежена двадцятьма кілометрами на годину. Що міська влада пропонує натомість - розповість Олена Абрамович.
Щоб перейти цю дорогу, раніше я мала чекати зеленого світла півтори хвилини. Тепер брюссельські світлофори перепрограмували, і працюють вони значно жвавіше. 40 секунд і можна йти.
Змінити налаштування вирішили, бо машин під час карантину на дорогах стало на 50-70% менше. Зараз рух відновлюється, проте автомобілістам доведеться змиритися з новою реальністю - у них забрали частину доріг та смуг і створили там велодоріжки - їх довжина - 40 кілометрів. А в спальних районах з 11 травня можна їздити не швидше, ніж 20 кілометрів на годину.
Паскаль Смет, держсекретар Брюсселя з питань урбаністики:
Це те, з цим людям треба змиритися. Звісно, зараз через вірус усі бояться користуватися громадським транспортом. Автомобіль сприймається як найбезпечніший спосіб кудись дістатися. Тому ми маємо тут певний парадокс, проблему, яку треба вирішувати.
Одне з рішень міська влада уже презентувала - це програма "Park&Ride", тобто паркуйся та пересідай на велосипед. Або ж на самокат чи громадський транспорт. В першу чергу це стосується тих, хто живе за межами міста.
Ельке Ван ден Бранд, міністр з питань мобільності Брюсселя:
Ми відкрили усі паркінги в околицях міста, також відкрили новий на станції "Північний Брюссель". Окрім того, разом з бургомістром Брюсселя попрацювали над створенням тисячі додаткових паркомісць.
Наземні паркінги в Брюсселі під час карантину були безкоштовними. З понеділка плату відновили. Підземні - зазвичай не користувались особливою популярністю, бо були надто дорогими. Тепер влада пропонує нове економрішення.
Ельке Ван ден Бранд, міністр з питань мобільності Брюсселя:
Паркінг у цих зонах безкоштовний для абонентів програми "Park&Ride", а для випадкових відвідувачів він коштує усього від євро до трьох, тобто дуже дешево. До того ж компанія з велопрокату Villo також запропонувала безкоштовні абонементи на пів року.
До того ж, якщо раніше з абонементом на велопрокат 30 хвилинні поїздки були безкоштовними, то тепер задарма двоколісним можна користуватися цілу годину. А якщо хтось відмовиться від авто взагалі - місто виділить кошти на якісний велосипед або ж річний абонемент на громадський транспорт подарує.