Нова електронна платформа від "Укртрансгазу": як клієнтам не потрапити під "примусове переведення" [ Редагувати ]
Переведені без відома. Постачальники газу скаржаться на нову електронну платформу від "Укртрансгазу". Нагадаю, її запустили для обслуговування клієнтів. Як вона функціонує?
І як клієнтам не потрапити під "примусове переведення"?
Вільний ринок газу - як енергетична реальність.
Андрій Левицький, директор ТОВ "Хмельницькгаззбут":
Кожен споживач може обрати будь-якого для себе постачальника газу.
Та як виявилося, зробити це можуть і без вашого відома.
Самий цей споживач може й не знати взагалі, що він кудись переходить, що його кудись переводять.
По наступних споживачах ініційовано початок процедури зміни постачальника.
Сергій показує абонентську базу споживачів Хмельницького газзбуту. Розміщена вона на спеціальній платформі Уктрансгазу. Туди заносять дані споживачів, обсяги використаного газу, а ще...
Сергій Крижанівський, головний диспетчер ТОВ "Хмельницькгаззбут":
Проводится процедура смены поставщика, а именно для бытового потребителя.
Зробити це можна самостійно, подавши заяву. А можна мимоволі! Навіть без відома споживача.
Андрій Левицький, директор ТОВ "Хмельницькгаззбут":
Прийшов запит до нас, що абонент хоче змінити постачальника. Перейти до іншого постачальника. Хоча до цього, він придбав у нас газ за пропозицією "Твоя енергонезалженість" на весь опалювальний період.
Чому абонент захотів змінити постачальника в газзбуті, вирішили дізнатися в нього особисто. Йому зателефонували.
Андрій Левицький, директор ТОВ "Хмельницькгаззбут":
Що його дуже здивувало. Фактично він сказав: "Ні, я перший раз про це чую. Я у вас придбав газ. Я не хочу нікуди йти. Я хочу працювати тільки з вами".
Сергій Крижанівський, головний диспетчер ТОВ "Хмельницькгаззбут":
Потребитель Тригуб Владимир Васильевич обратился к нам 16.09 2020 с заявлением о том, что с его стороны никакой процедуры смены поставщика не происходило. Он написал, что он работает действительно с "Хмельницкгазсбытом" и разрывать договорные отношения он не собирался.
Ось ця заява. Але чому таке взагалі сталося? І наскільки це явище масове? У "Хмельницькгаззбуті" кажуть: усе через електронну систему обліку "Укртрансгазу". Бо в ній:
Євген Нацвін-Степанов, перший заступник голови Асоціації постачальників енергоресурсів України:
Факти технічних збоїв і помилок у роботі інформаційної платформи.
А ще довжелезні ідентифікаційні номери абонентів.
Сергій Крижанівський, головний диспетчер ТОВ "Хмельницькгаззбут":
Пятнадцать, Шестнадцать шестнадцать. Соответственно, либо же это механическая ошибка, то есть поставщик другой стороны, когда вводил код потребителя, он вводил код потребителя, он ошибся. В букве.
Євген Нацвін-Степанов, перший заступник голови Асоціації постачальників енергоресурсів України:
Або людський фактор і постачальник десь помиляється в одній цифрі. То механізм виписаний так, що автоматично це запускає процедуру переходу такого споживача від одного постачальника до іншого.
І встановити, хто цей постачальник, і головне, чи була помилка у коді "випадковою", - неможливо.
Сергій Крижанівський, головний диспетчер ТОВ "Хмельницькгаззбут":
Мы не видим, что за поставщик претендует на нашего потребителя. Эта платформа не отображает. "Заява приєднання"тоже мы не видим. Соответственно у этого поставщика нету никаких действий дабы предотвратить смену поставщика на другого.
Постачальники кажуть, що вже звертали увагу державного регулятора на недосконалість програми і недостатній захист споживачів. Але регулятор поки мовчить. Помилки, які трапляються, постачальники намагаються вирішувати своїми силами. Але ж як багато таких помилкових переходів споживачів ще трапиться - невідомо. Тож у випадку будь-яких питань - звертайтеся до найближчих обслуговуючих центрів свого постачальника.