У федерації знову почнуть випускати автомобілі під маркою "Москвич" [ Редагувати ]
Назад - у минуле. У федерації знову почнуть випускати автомобілі під маркою "Москвич". Таке анонсував мер російської столиці Сергій Собянін. За його словами, виробництво відновлять на заводі "Рено", який перейшов у власність Москви. Якими ж будуть автівки, які востаннє вважалися престижними в середині минулого столітті, а нині асоціюються з брухтом - дізнавалися наші кореспонденти.
Історія автомобільного заводу імені Ленінського Комсомолу, або ж АЗЛК, розпочалася у листопаді 1930-го року. Саме тоді з конвеєра зійшла перша партія автомашин "Форд".
У часи Другої світової завод переорієнтували на військові потреби. А вже після війни почався серійний випуск легкових малолітражних автомобілів
Наприкінці 80-х повним ходом йшло виробництво модернізованих післявоєнних автівок. Але вони прославилися своєю поганою якістю. Це визнавало навіть керівництво заводу.
Валентин Коломніков - директор Автомобільного заводу імені Ленінського комсомолу (1968 - 1992 рр.):
И вот 2 года назад вдруг в стране оказалось 36 тысяч нереализованных москвичей. Когда мы глубоко изучили этот вопрос, оказалось, что качество сборки нашего автомобиля полностью не соответствует тем документам даже существующим на заводе, и конечные потребители мучались. Утратил завод репутацию.
Відтоді підприємство намагалося її відновити, але у народі за "Москвичами" вкорінилася дурна слава. 2000-го року підприємство різко скоротило темпи виробництва. І всього за кілька років почало виглядати ось так.
Обезображенное пространство, не подлежащие восстановлению корпуса да еще и эти надписи. В последнее время завод использовался как декорации съемок фильмов про войну. Это все, что осталось от гиганта советского автомобилестроения.
Попри це деякі цеха все ж працювали. Випускали французькі автомобілі "Рено". Компанія відкрила свій перший офіс в Росії 93-го року. І почала збирати свої автівки на базі АЗЛК 1999-го року. В липні 2014-го року завод змінив назву та став назватися просто "Рено Росія".
РФ була другим за величиною ринком для французького автовиробника. Та щойно Кремль розв'язав війну проти України – "Рено" вирішило припинити свою діяльність на території РФ. І сьогодні врешті домовився про передачу своїх активів у Росії в державну власність.
Сергій Собянін - мер Москви:
Іноземний власник вирішив закрити московський завод "Рено". Це його право, але ми не можемо допустити, щоб багатотисячний трудовий колектив залишився без роботи. Тому я вирішив забрати завод на баланс міста та відновити виробництво легкових автомобілів під історичним брендом "Москвич".
За словами мера російської столиці, планується спочатку випускати автомобілі з двигуном внутрішнього згоряння. А в перспективі - налагодити виробництво електромобілів. Втілювати задуми Собяніна в реальність допомагатиме виробник вантажівок КАМАЗ. Але цей ентузіазм не поділяють навіть російські експерти, які називають ініціативу мера - утопією.
Ян Хайцеер - віце-президент Національного автомобільного союзу РФ:
Відразу виникне нестача комплектуючих. У нас із "Ладою" проблеми - не вистачає машинокомплектів на "Гранту", а щодо "Москвича", який зник більше 15 років тому, і говорити не варто. Припускаю, що Москва почне шукати співпрацю з КНР чи Renault, але негласно. Повернутися до минулого неможливо, попри бажання. Жоден російський автомобіль не був хорошим, кожен випускався недоробленим, це все були конструктори, що постійно ламалися.
Те, що за кілька років може видати завод - не відповідатиме ані нормам безпеки, ані екології, - стверджує Хайцеер. За його словами, "Москвичі" навіть у 90-ті комплектувалися абияк. Виходили з заводу недороблені - без керма і сидінь. І цінувалися лиш тоді, коли мали жигулівський двигун, а не "рідний".