Пішли з рф: які компанії покинули ринок країни-агросора? [ Редагувати ]
Світові компанії одна за одною йдуть з росії. Останнім і доволі сильним ударом для російських модників стало закриття крамниць Nike. Адже товари цього бренду - не просто спортивний мастхев, а частина попкультури та обов'язкова складова сучасного гардеробу.
Як тепер росіяни житимуть без улюблених кросівок, та які ще компанії сказали рф "арівідерчі" - розкаже Марина Біленька.
Санкт-Петербург, 1994 рік. Відкриття крамниці американської компанії спортивного одягу і взуття стало історичною подією. Перерізати червону стрічку перед входом прибув сам мер міста - Анатолій Собчак.
А це вже 2017. Фанати з усієї Росії чекають відкриття флагманської крамниці "Найк" у Москві.
Завтра открытие магазина, а сегодня… - Предраспродажа? - Препати. - То есть даже халявы никакой? - Никакой.
П'ятиповерховий магазин став найбільшим у Центральній та Східній Європі. Тут були товари для усіх видів спорту, зокрема й дитяча лінійка. Надавалися послуги з друку на футболках і кастомізації кросівок - тобто їм надавали унікальний дизайн за бажанням покупця. А випробувати нову пару взуття можна було на біговому симуляторі.
Американська компанія "Найк" не продовжила угоду зі своєю франчайзі - тобто продавцем продукції в регіоні - через неможливість постачати товари в росію. Отож цей та ще 36 магазинів по всій країні зачиняються.
Людмила Семушина, представник компанії-реселлера:
Товар находится в дефиците. К сожалению, так складывается, что возможности доставить товар не существует, потому что компания "Найк" официально объявила, что она не поставляет товар нам, официальному реселлеру, поэтому все магазины наши будут закрыты.
Дев'ять з них вже перестали працювати. Решта триматиме двері відчиненими доки не продадуть усі наявні товари. Павло - серед тих, хто хоче оновити гардероб доки це можливо.
Павло, житель Москви:
Для нас, как для потребителей спортивных товаров ситуация такая грустная и тяжелая. Придется вновь через каких-то челноков, еще что-то покупать. Приехали можно сказать под закрытие, вскочить на подножку уходящего поезда перед спортивным сезоном.
"Найк" став останнім брендом з відомих виробників спортивного одягу та взуття, які остаточно пішли з рф.
Компанія "Адідас" ще в березні повідомила про зупинення продажу у своїх магазинах на території росії. Зокрема й онлайн. Німецька "Пума" теж заявила, що залишає ринок. А "Рібок" продав свій російський бізнес турецькому підприємцю.
Та увесь цей час "Найк" були доступні, отож остаточний вихід цієї компанії з ринку - засмутив росіян.
Як у старі добрі 90-ті будемо носити абібас. - Або Донбас. - Доброго ранку, країно! Продам "Найк". Дорого. Пропозиції в особисті. - "Найк" почав продавати кросівки для бігу з росії. - Джаст ду іт! - З росії пішов здоровий глузд, що вже казати про бренди.
Одночасно з "Найк" про свій вихід з рф заявив британський виробник одягу та взуття "Маркс енд Спенсер". Бренд не постачає свою продукцію в росію ще з березня. Нині ж йде остаточно і закриває 48 крамниць, в яких працювали понад тисячу людей.
Не буде у рф і культових джинсів. Американський виробник одягу та взуття "Левіс" теж йде з росії після 29 років роботи в країні.
Ще в березні компанія зупинила інвестиції у рф, а тепер остаточно залишає ринок агресора. Нині шукає покупця своєї роздрібної мережі - а це близько сотні брендових крамниць.
За даними BBC, у пошуці якісного одягу і взуття росіяни атакують онлайн-платформу з продажу бувших у вжитку речей. Напередодні сайт зафіксував подачу ста мільйонів оголошень, що є безумовним рекордом за всі часи його існування.
Остаточно піти вирішила також мережа кав'ярень "Старбакс". За 15 років роботи та мала 130 точок продажу і закладів. Втім від початку так званої "воєнної спецоперації" росії в Україні призупинила їх роботу ще у березні.
Starbucks ухвалив рішення піти та більше не бути брендом, присутнім на ринку. Ми продовжимо підтримувати майже 2000 наших співробітників в росії, включаючи оплату за шість місяців і допомогу у пошуці нових можливостей за межами компанії.
В середині травня остаточно й безповоротно з рф пішов ветеран іноземного бізнесу - "МакДональдз". Компанія почала працювати на російському ринку 32 роки тому. Жителі москви тоді першими відчули капіталізм на смак.
Я картофель взяла и Кока-колу.
Вот раньше, когда я был маленьким, я думал, что вот они все такие только и думают, что ядерные ракеты запускать, но на самом деле нет, не такие они уж и воинственные. И вот даже хорошо, что открыли у нас в Советском союзе ресторан такой.
Усі 850 ресторанів компанія продала підприємцю з Новокузнецька Олександру Говору. Він через франшизу керував 25 закладами "МакДональдз" у Сибіру. Суму угоди сторони не розкривають.
Також невідомо що саме подаватиме новоспечена мережа замість "чизбургерів" і "бігмаків". І під якою це робитиме назвою.