Диверсії на французькій залізниці: кого підозрюють в атаках [ Редагувати ]
У Франції триває розслідування атак на залізниці. Нагадаю, напередодні відкриття Олімпійських ігор, одночасно в трьох місцях невідомі підпалили залізничні кабелі та сигнальні будки. Це спричинило безлад у транспортній системі, який досі не вдалося врегулювати. Чому москва серед головних підозрюваних та як триває розслідування - розповість наша міжнародна оглядачка Світлана Чернецька.
Обгорілі кабелі та сліди запалювальних речовин. Одночасно у трьох місцях невідомі у п'ятницю скоїли диверсії на залізничних об'єктах Франції. Рух потягів паралізували на кількох гілках.
Жерар Дуе, мер міста Круазій:
Вони підняли плити спеціальним обладнанням, бо руками це не зробиш. А потім облили займистою рідиною. Лагодити потрібно дуже різні дроти: телекомунікаційні, оптоволокно та кабелі безпеки.
Щоб відновити рух залізницею, влада мобілізувала тисячі ремонтників. Працюють вони і вдень, і вночі під проливним дощем. Але наслідки настільки серйозні, що для їх усунення знадобиться щонайменше три дні.
Франк Дюбурдьє, директор високошвидкісної залізничної лінії у Франції:
Нам довелося не тільки розшукати усіх необхідних експертів, які здатні відремонтувати ці технічні установки, а й необхідні інструменти та запчастини. Бо ми говоримо про технічні кабелі, які непросто знайти. Тож ми напитуємо їх у різних місцях Франції, щоб мати можливість відновити все якомога швидше.
У французької влади немає ані найменших сумнівів, що це не нещасні випадки чи збіги. Навпаки, характер підпалів вказує на те, що їх планували люди, які знаються на роботі французької залізниці. Та ще й скоїли диверсію за кілька годин до церемонії відкриття Олімпійських ігор, до яких Париж готувався 4 роки.
Патріс Верґрієт, міністр транспорту Франції:
Інформація на зараз чітко свідчить про те, що ці атаки були навмисні: вони відбувалися одночасно, ми знайшли фургони, які покинули виконавці на південному сході, на місці виявлено запальні речовини. Розслідування триває наповну.
Жан-П'єр Фаранду, виконавчий директор залізничної компанії Франції:
Атака була навмисною, прорахованою та скоординованою. Я думаю, що вони справді мали намір завдати серйозної шкоди, оскільки територія, де сталися ці пожежі, відповідає за роздвоєння. Тобто в такий спосіб вони вразили два маршрути, два пункти призначення.
Терактом ці дії не називають, бо ніхто з людей не постраждав. Поліція розслідує інцидент як диверсію. Виконавців та замовників шукають. Над цим працюють 50 детективів.
Серед робочих версій слідства - російський слід. Мовляв, так москва помстилася за недопуск до Олімпіади національної збірної. У кремля є і мотив, і можливості здійснювати акти саботажу в Європі. Британія, США та Німеччина розслідують причетність москви до вибухів на їхніх підприємствах із виробництва зброї.
Тим паче, що напередодні виборів до Європарламенту у всій Європі фіксували спроби рф дестабілізувати ситуацію атаками на транспортну інфраструктуру.
Пітер Рікеттс, колишній радник з національної безпеки уряду Великої Британії:
Світ став значно небезпечнішим за останні кілька років. Ми вже неодноразово бачили, що росіяни готові йти на неймовірні, божевільні ризики. Згадайте лише використання хімічної зброї у британському Солсбері, в атаці на Скрипалів. Боюся, що усі наступні Олімпійські ігри та інші великі спортивні події відбуватимуться у цьому надзвичайно поляризованому світі, де є люди, які б хотіли, щоби західним країнам не вдавалося проводити такі великі події.
Слідство також не відкидає версію про залучення лівих радикалів. За останні кілька років їхні протести стали жорстокішими. Але поки що ніхто не взяв на себе відповідальність за диверсію. Тим часом залізничникам вдалося зірвати ще один напад на важливий вузол. Він, напевно, не останній, кажуть в міністерстві внутрішніх справ.
Патріс Верґрієт, міністр транспорту Франції:
Ми посилили заходи безпеки на залізниці та спостереження. Мобілізували близько тисячі працівників, особливо з технічного обслуговування, для моніторингу мережі. Ми також залучили 250 агентів залізничної безпеки й жандармерію. Залучили 50 дронів і навіть гелікоптери, які теж мають допомогти уникнути чергової диверсійної операції. Особливо там, де їм це не вдалося, на лінії, що прямує на південний схід країни.
Залізнична інфраструктура справді вразлива. Адже чимало ліній та важливих елементів розміщені у відлюдних місцях. Без нагляду правоохоронців чи камер відеоспостереження. А отже, їх легко пошкодити непомітно. У Франції близько 30 тисяч кілометрів залізничного полотна. Принаймні на час Олімпіади влада посилила контроль за найкритичнішими ділянками.