Реформа старшої школи: як її впроваджують на Буковині [ Редагувати ]
Реформа старшої школи стартує цього року. Вона передбачає новий формат навчання та профілів. Школярі зможуть обирати між академічним та професійним напрямками, зокрема, цікаві їм предмети й курси для поглибленого вивчення. Як зазначають у Міністерстві освіти і науки, це допоможе опанувати омріяну професію. Більше про підготовку до впровадження реформи у Чернівецькій області - сюжет Ольги Лучек.
14-річна Мар’яна мріє стати лікаркою. І вже в 9 класі намагається більше уваги приділити вивченню тих предметів, які їй знадобляться для вступу в університет.
Мар'яна Биховська, учениця:
Хочу поглиблено вивчати хімію і біологію.
З нового навчального року у Мар’яни буде така можливість. Адже її ліцей першим на Буковині пілотує в рамках реформи старшої школи. Дівчина зможе навчатися за профілем: природничо-науковий. При ліцеї облаштований і гуртожиток, це теж передбачає нова програма.
Мар'яна, учениця багатопрофільного ліцею для обдарованих дітей м. Чернівці:
Живете в гуртожитку, не потрібно нікуди збиратися рано, їхати, на зупинках чекати автобус, просто перейшов коридорчик і вже у школі. Це дуже зручно.
У ліцеї переконані, нова старша школа допоможе учням визначатися з майбутньою професією. Ринок праці змінюється під впливом війни, а держава має формувати запит на спеціальності, необхідні для відбудови країни. Та і 11-річний термін навчання вже не відповідає практиці країн ЄС.
Марина Семанюк, директорка багатопрофільного ліцею для обдарованих дітей м. Чернівці:
Моніторили ринок праці в нашій Чернівецькій області, аграрний, промисловий сектор, тобто, щоб ми змогли визначитися з тими професіями, які зараз є актуальні, які дефіцитні на ринку праці, що ми не просто створили профілі, наші випускники знову ж таки шукали себе в житті, а щоб вони наперед знали, що вони можуть там і там працювати й себе знайти.
Вже з 1 вересня цей заклад стане академічним з новим статусом й оновленою назвою - "Буковинський ліцей успішної молоді".
Марина Семанюк, директорка багатопрофільного ліцею для обдарованих дітей м. Чернівці:
Основні кластери - це стем-освіта, це мовно-літературний кластер і суспільно-гуманітарний. Наша база в принципі на 50 відсотків готова до пілотування, обладнання у нас сучасне, хоча й недостатньо. Теж визначили собі таку галузь технологія-інженерія, іт-технології входять в цей напрямок і природничо-науковий.
Закладів, де тестуватимуть профільну старшу школу, в Україні буде 30.
Софія, учениця багатопрофільного ліцею для обдарованих дітей м. Чернівці:
Я люблю математику та інформатику, і я хочу вивчати їх більш поглиблено, ніж звичайний якийсь предмет.
Якісна підготовка учнівства до дорослої траєкторії - основне, що передбачає шкільна реформа, про це йшлося під час громадських слухань у Чернівцях.
Надія Кузьмичова, заступниця міністра освіти і науки України:
Класичний ліцей - це заклад, окрема юридична особа, в якій вчаться діти з 10 по 12 клас і там немає інших класів, початкової чи базової школи, це класичне бачення ліцею. Відразу хочу зазначити, що це класичне бачення неможливо зреалізувати відразу у 27 році, наша мережа шкіл налічує майже 13 тисяч закладів освіти, і очевидно, що в нашої країни дуже різні особливості територіальні, регіональні, гірські території, не щільно населені території і тому подібне.
Багатьох буковинців хвилює і те, як реформу впроваджуватимуть у віддалених гірських районах.
Олексій Скрипчук, голова Конятинської громади:
Десь хотілося, щоб в гірській території все ж таки були винятки для реформи, щоб зберегти наші заклади освітні. У кожному кінці року у нас йде велика недоїмка заробітної плати освітніх працівників, разом з тим, навіть захищених статей. У Міністерстві освіти чітко прописано, винагорода, престижність і всі інші є захищені статті, які б мали виплачуватися в повному обсязі, у нас, на жаль, іде в кого мінімальному, а в декого взагалі їх нема.
Надія Кузьмичова, заступниця міністра освіти і науки України:
Якщо громада усвідомлює сенс реформи, а сенс реформи це не про збереження будівлі, це про доступну освіту для дитини іншої якості. І ми будемо говорити, що таке інша якість і як її забезпечити. Це не просто порожні слова, це матеріально-технічне оснащення, яке дуже дорого коштує, це про навчання педагогів спеціалізованих...
Обговорення реформи шкільної освіти ще тривають, щоб врахувати всі особливості та побажання кожного регіону України.