Унікальні мобільні ремонтні комплекси розробили українські інженери [ Редагувати ]
Українські інженери розробили унікальні мобільні ремонтні комплекси. Вони дозволяють відновлювати просто на передовій майже всю наявну у Сил Оборони техніку. І колісну, і гусеничну, легкову та броньовану. При чому робити це швидко та надійно. Наш Руслан Смєщук бачив ці машини.
Польове розташування самохідної артилерії. Ремонтний підрозділ. І незвичне оснащення - ось такі мобільні, ремонтні автомайстерні.
Це розробка українських конструкторів. Відповідь на актуальний запит війни.
Сергій Алфьоров, представник благодійного фонду:
Стаціонарні ремонтні бази - це легка ціль для БПЛА, для ракет. Тому є таке рішення як мобільна майстерня, яка може дуже швидко передислоковуватись для виконання бойових задач. Є таке рішення на балі пікапа - називається локер. Він маленький, дуже подвижний, його можна легко сховати, замаскувати. Його виробили на заміну старому радянському МТО, які виробляли на ЗІЛу 131.
Розробники кажуть, у цьому кросовері є все, що потрібно для польового ремонту.
Веніамін Іващенко, представник конструкторського бюро:
Це просто автосервіс на колесах, почнемо наш огляд з пікапа, на який встановлено кунг. Саме цей кунг і являється автосервісом. В цьому кунгу маємо 3 джерела живлення. Це генератор, це можливість під'єднатися до зовнішнього джерела та портативна зарядна станція. З електроінструменту ми тут маємо, дриль, болгарку, ліхтарі, зварювальний апарат, який дає можливість виконувати всі зварювальні роботи. Найголовнішим атрибутом є шиномонтаж - він дає можливість перевдягати колесо за 5 хвилин.
А ще набори різноманітних викруток, головок та іншого оснащення.
Ручний інструмент є і дюймовий, і метричний, бо техніка в нас є і європейська, і радянська. Так, це зоопарк прям. Так, тому інструмент повинен бути різних вимірювань.
Це важливий момент. Адже на початках, коли британська та американська техніка заходила в підрозділи та невдовзі ламалася, її не могли відремонтувати саме через брак дюймового інструменту.
Це зачисний, відрізний верстат, гідрошлангів. Разом із пресом для оттиску гідрошлангів вони відіграють важливу роль. Кожна військова техніка має гідрошланги, а особливо артилерія. І ці два станки в поєднанні з гідро дають змогу зробити новий, відновити понівечений, і так далі.
А це вже інша модель мобільної автомайстерні, яка розміщується у морському контейнері. За допомогою спеціальної системи вона за хвилини вивантажується там, де це необхідно.
Веніамін Іващенко, представник конструкторського бюро:
Тут також ми маємо генератор і компресор, вони сховані під цим столом, тільки вони потужніші. Маємо токарний верстат, прес для оттиску гідравлічних шлангів, і свердлильно-фрезерний верстат. Ці два верстати дають можливість провести будь-які фрезерні та токарні роботи. Дуже простий приклад - відновити будь-яку різьбу на гвинтах.
Все обладнання більш велике та потужне, ніж на кросоверах.
Цей зварювальний пост обладнаний витяжкою, шторкою і дозволяє зварювальнику комфортно працювати. Цей зварювальний пост закриває 100 % зварювальних робіт, бо тут є і аргонодугова зварка, маємо промисловий напівавтомат, і маємо плазморіз.
Такі комплекси український виробник вже декілька років постачає Силам Оборони.
Сергій Алфьоров, представник благодійного фонду:
Дивіться, комплексів таких багато передано. На базі пікапа їх десь дев'яносто штук передано Силам Оборони. На базі контейнера - різних, їх десь близько ста одиниць. Це і шиномонтажні, і універсальні мобільні майстерні. Всі знають, що потрібні дрони, але ми всі знаємо, що ніяка техніка не поїде не відремонтована. Передають на фронт пікапи, але він проїхав 100-200 км і його треба ремонтувати. Нема чим ремонтувати, нема ключів, він стоїть. Поїхала БМП, поїхав "Бредлі" - в нього попав снаряд, він стоїть. Він не захищає країну, не захищає хлопців. Раніше, щоб його відремонтувати, треба було їхати в глибокий тил.
Так ось ці автомайстерні скоро поїдуть на передову, у найславетніші бригади.