"Національний кешбек" працює: 2 млрд гривень повернули українцям [ Редагувати ]
Майже 2 мільярди гривень держава повернула покупцям за придбані товари з маркуванням "Зроблено в Україні". Це результати програми "Національний кешбек". Нагадаю, діє вона з осені минулого року.
Майже дві тисячі виробників із різних регіонів уже зареєстрували сотні тисяч своїх товарів для участі у "Національному кешбеку." Який зиск отримують - розкажемо далі.
Машина в нас на 6 голів, виробляємо вишиті вироби.
Юлія показує нам один із цехів підприємства, що виготовляє текстильні вироби. Виробництво існує вже понад 20 років.
На цій машині ми виробляємо дуже велику кількість продукції, яка їде на полиці магазинів, такі як покривала, чохли на подушки, подушки.
А ще багато тканин, одягу, взуття, бокси для немовлят у пологові будинки. Усі процеси автоматизовані, тобто втручання людини тут мінімальне. Як результат: у постійному виробництві понад тисячу різних товарів.
Частину з них можна придбати з додатковою вигодою. От уже кілька місяців підприємство є учасником державної програми "Національний кешбек". А отже, 10% від купівлі товарів, виготовлених на цих верстатах, повернуться на картку споживачам. У компанії кажуть: зацікавилися пропозицією давно, брали участь в опитуваннях і розробці.
Володимир Марценюк, керівний партнер компанії з виробництва текстилю:
Через буквально тиждень, ми вже були одним із перших, хто доєднався до цієї програми. Ми вже завели 200 товарів, і зараз ще партія із 20 товарів на підході. Не може бути економіки без власного виробництва. І на нашу думку, це дуже дієвий метод підтримки українського виробництва.
До програми "Національний кешбек" уже долучилися близько тисячі восьмисот виробників з усіх регіонів країни, заявляють у Міністерстві економіки. Наразі йдеться про понад триста сімдесят тисяч різних товарів, які можна придбати зі знижкою в 10%. Загальна сума, що вже повернулася до гаманців українців, сягає майже двох мільярдів гривень.
Андрій Телюпа, заступник міністра економіки України:
Це досить широкий асортимент товарів. Це, по-перше, споживчі товари, харчові продукти, це текстиль, побутова хімія, меблі й різні категорії товарів. У березні вже було нараховано кешбеку 3 млн і 400 000 українських громадян на загальну суму 443 млн грн. Тобто, ми бачимо від місяця до місяця збільшення на 60 млн грн, яке істотно перевищує і календарний фактор лютого і також рівень інфляції. Тобто ми бачимо стале зростання попиту на цю програму.
Є переваги й для бізнесу. Для деяких підприємств "Нацкешбек" став шансом не поступитися в конкурентній боротьбі з імпортерами дешевших товарів з-за кордону.
Володимир Марценюк, керівний партнер компанії з виробництва текстилю:
Під час війни це патріотично. Всі розуміють, що це створення робочих місць, податки в бюджет і гроші на утримання нашого війська. Ще пройшов невеликий проміжок часу, але ж ми відчуваємо десь до 15% збільшення попиту.
Андрій Телюпа, заступник міністра економіки України:
Найбільш виросли - це харчові продукти з коротким терміном споживання, це м'ясо, хліб, молочні продукти й також окремо бачимо пік зростання по товарах з великою вартістю, тому що ми розуміємо, тобто коли, наприклад, люди купують українські меблі, і умовний український диван коштує там 20 000 грн, то 10% - це вже 2 000 грн, досить істотна сума.
У Міністерстві економіки наголошують: "Нацкешбек" - це і про користь, і про підтримку економіки держави. Стати учасником програми можна через застосунок "Дія".