Летючі мільйони: у яких розмірах авіакомпанії Мілешка заводять в “тінь” зарплати — розслідування [ Редагувати ]

Компанії з орбіти авіапідприємця Романа Мілешка можуть бути причетні до масштабного ухилення від сплати податків. Однак розслідування Бюро економічної безпеки, розпочате ще влітку 2024 року, досі не має публічних результатів.
Журналісти «СтопКору» повідомляють, що у 2024 році ТОВ «НЗОПЕРЕЙШІНС» зафіксувало приріст доходів на вражаючі 4138%, а ПрАТ «Авіакомпанія Константа» — на 14%. Водночас обидві компанії витратили на фонд оплати праці лише 33,5 та 32,9 мільйона гривень відповідно. Середня зарплата в цих компаніях — від 14 до 21 тисячі гривень на місяць, що в кілька разів менше за ринкові показники.
Для порівняння в інших авіаперевізників — ПрАТ «Українські вертольоти», ТОВ «Авіакомпанія SkyUp» — зарплатний фонд у 2024 році становив понад 1 мільярд гривень у кожного, а середні виплати персоналу — від 98 до 172 тисяч гривень щомісяця.
Журналісти проєкту отримали доступ до податкової звітності обох компаній з орбіти Романа Мілешка. Ситуація виявилась ще більш суперечливою: приблизно 15–20 тис. грн на місяць на пілотів, що у 5–10 разів нижче за середні зарплати у галузі.
Розслідувачі вважають, що в компаніях Мілешка йдеться про типову «сіру» схему — працівники офіційно отримують мінімалку, а решту — в конвертах. Відтак бюджет недоотримує сотні мільйонів у вигляді ПДФО, військового збору та ЄСВ.
За попередніми оцінками, лише за три роки повномасштабної війни дві структури Мілешка могли недоплатити понад 400 мільйонів гривень. Ці кошти могли би покрити закупівлю близько 20 тисяч дронів для ЗСУ.
У червні 2024 року Бюро економічної безпеки розпочало досудове розслідування щодо ТОВ «НЗОПЕРЕЙШІНС». Однак після цього — тиша. За даними журналістів, у процес міг втрутитися народний депутат Ігор Копитін, який публічно лобіював авіаційні інтереси та, як зазначалося в попередніх розслідуваннях, підтримував структури Мілешка.
З того часу в реєстрах немає жодних ухвал чи процесуальних оновлень. Редакція «СтопКору» надіслала офіційний запит до БЕБ із проханням пояснити, на якому етапі знаходиться справа і чому публічний контроль над нею фактично втрачено.
Нагадаємо, раніше йшлося про ще один аспект діяльності цих компаній — мільярдні держконтракти на модернізацію бойових вертольотів для ЗСУ, які виконувалися із затримками, в урізаному обсязі, з використанням небезпечних комплектуючих.
Крім того, у розслідуваннях згадувалися зв’язки структур Мілешка з компаніями, які мають історію співпраці з громадянами РФ. У контексті війни — це вже не лише економічне питання, а й питання національної безпеки.