Люди з підземелля [ Редагувати ]

Йшов у гості і провалився в окріп. У комунальних службах винних немає. Провалитися в безодню. І пішки, і за кермом. Дорожньо - комунальні служби безпорадні перед постраждалими.
Ми не могли у це повірити, але таких випадків - десятки. Люди провалюються під землю, через чиюсь халатність. За кремом на дорозі. Або - пішки у власному дворі. Гуляючи з дітьми і поспішаючи на роботу. Завжди і скрізь, де дорожні й комунальні служби чогось недогледіли, недокопали, недообгородили. Про те, що шлях з землі до пекла набагато коротший, ніж звідтіля до справедливості - Олена Солодовникова.
Ось воно - пекло. Це вже зараз його засипали щебенем. А два місяці тому цей молодий хлопець Сергій Миролюбов ледь не зварився в ямі з окропом.
Сергій Миролюбов, постраждалий: "Одна нога у меня по колено ушла сразу. Я пытался достать ее и вторая тоже ушла под землю. Я упал на спину в кипяток и руками начал выкарабкиваться оттуда".
У дворі одного з столичних будинків прорвало трубу опалення. Доки ремонтники з'ясовували, хто винен і кому її латати - Сергій впав в яму.
- Они не предупредили ничего, они просто ходили с фонариками и светят, ходят и смотрят что-то.
У гарячій воді Сергій пробув кілька секунд. У лікарні - місяць. Ноги та спина - без шкіри.
Сергій Миролюбов, постраждалий: "Постоянные боли, когда тебе кожу сдирают вместе с бинтами, если у меня по колено нету кожи там на ноге".
Хто винен у тому, що у центрі міста ледь не зварилася людина? Із цим питанням ми звернулися до представника тепломереж Валерія Дихліна. Чоловік доволі швидко погодився дати інтерв'ю. У розмові Валерій Дихлін звалив все на колег із розподільчих мереж.
Валерій Дихлін, заступник директора з охорони праці тепломереж Києва: "Но у нас магистали, наши сети в основном лежат под дорогами. А тут из двора. Дворы уже обслуживает, как правило, тепловые распределительные сети. По этому на место первыми выехали распределительные сети, и уже по месту определялись, чье это повреждение".
"Тепловики" вини своєї не визнають. Диспетчер за викликом вислав машину, вона затрималася, можливо, у пробці. Про небезпеку не попередили? Так рятувальники просто не зорієнтувалися!
Валерій Дихлін, заступник директора з охорони праці тепломереж Києва: "Почему это место не было огорожено? Не успели! Вина ни на ком не лежит, с моей точки зрения. Потому что просто не успели".
Сергій Миролюбов, постраждалий: "Так эпицентр - весь двор был в воде, в доме уже была вода. Откуда я знал, где этот эпицентр?"
Повернувшись з лікарні, Сергій якось приїхав у той двір. Яму засипали щебенем. Мешканці будинків скаржаться - на цьому місці щопівроку провалюється земля. Про небезпеку ніхто не попереджає.
- Пока первый день, второй день - ничего не происходит - провал и провал. Потом уже ставят деревянные заграждения, ленточки красно-белые.
- Я ж чувствую, что вы хотите крови!
Заступник головного інженера теплових мереж Сергій Гребенюк інспектує ремонт чергового об'єкта. Розрита яма, ті самі прогнилі труби. Сергій Гребенюк про аварію, через яку постраждав хлопець, дізнався не одразу.
- Через сутки, даже больше..
Аби контролювати всі проблемні місця - зізнається Гребенюк - у тепловиків бракує і грошей, і людей.
- Подскажи, сколько у тебя на одного обходчика примерно приходится?
- Четыре километра!
Завчасно виявити місце, де провалиться асфальт - тепловики не встигають. Обгородити небезпечну ділянку - теж проблема.
- Почему не ограждаются участки? Вопрос интересный... не ограждаются Ну, так надо весь город огородить!
Тетяна Сніжко, постраждала: "Вот так вот и ходила, головой, ни вправо. Ни влево. В нем спать, есть, практически не снимать".
Тетяна Сніжко в ортопедичному комірі проходила два місяці. Жінка провалилася під землю, перебуваючи за кермом новенького "Сіата".
Тетяна Сніжко, постраждала: "Мы перестраиваться начали во второй ряд. И вдруг такое впечатление, что мост упал. Оказалось мы начали проваливаться под асфальт. И машина левым боком просто начала тонуть".
Зараз про місце, де сталася пригода, нагадує ось ця латка. Ремонт автівки компенсувала страхова компанія. Втім Тетяна хоче домогтися виплат за струс мозку та пошкодження хребта. Жінка позивається до "Київавтодору".
Коментувати ситуацію, в якій опинилася Тетяна, приїхав головний інженер "Київавтодору" Василь Мельниченко. Він вини дорожників - не визнає.
Василь Мельниченко, головний інженер "Київавтодору": "Балансоутримувач данної території ЖЕУ Печерського району, в разі виявлення просадки, повиннне було її огородити і сповістити балансового власника мережі".
Себто, яму, куди втрапило авто Тетяни, вирили працівники ЖЕУ.
Тетяна Сніжко, постраждала: "Там была яма метр сорок на метр шестьдесят ровно вырезанная. Ее до этого ремонтировали. Приехали, когда Жеу на место они начали расказывать: ой так мы ж эту яму сегодня утром залатали. А мы попали в нее в одиннадцать вечера".
У документах, складених працівниками ДАІ, зазначена офіційна причина аварії - стихійне лихо. Не вдаючись у подробиці дорожньої пригоди, міліціонери написали "земля просіла через... зливу".
Юристи в успіх цієї справи майже не вірять - тепер довести провину "шляховиків" неможливо. Для того, щоб подати судовий позов, треба мати довідку від "Київавтодору" - що провал грунту таки був. А її видає... "Київавтодор".
Костянтин Рибалко, юрист: "Они понимают, что человек к ним обращается за этими документами с какой-то целью. В частности за возмещением ущерба. И я сомневаюсь, что они будут предоставлять ему такие документы".
Навіть на словах пообіцяти журналістам, що ніхто більше не провалиться, - в "Київавтодорі" не можуть.
Василь Мельниченко, головний інженер "Київавтодору":
- Покриття просіло
- Гарантуєте, що не провалиться машина?
- Дивіться, машини ж ідуть, ніхто не провалюється.
Але сам дорожник на службовій "Тойоті" по латці проїхати побоявся.
Сергій Миролюбов - гітарист гурту "Димна суміш". Через падіння в яму з окропом зірвалася презентація їхнього нового кліпу та кілька концертів. З часу, коли трапився інцидент, минуло 2 місяці.
- Мне тяжело сидеть, кожа очень тонкая и она может лопнуть. Сажусь вот так вот тихонечко на комбик или на стул.
Сергій подав скаргу на дії працівників теплових мереж до прокуратури. "Тепловики" пропонували хлопцеві чотириста доларів, аби вирішити питання.
- Я считаю, что это десятки тысяч долларов должно быть компенсации. Это здоровье, это мне минус пару лет жизни.
Питання про майбутній суд Валерія Дихвіна нервувати не примусило.
- Конечно, потому что если проиграем, городу будет еще хуже - ни топливо ни купим, ни отремонтируем лишний метр труб.
Олена Солодовнікова, журналіст: "Ці небезпечні точки не відмічають на мапах. Від екскурсії у пекло зараз не застрахований жоден городянин. А якщо комунальники не встигають, чому б не попередити про небезпеку замість них?