Киевские таксисты вышли на акцию протеста [ Редагувати ]
Від вулиці Грушевського, через Хрещатик і аж до Кабінету міністрів - мирною ходою. Вже о десятій ранку легальні таксисти понесуть свої вимоги прем'єру. Як і рік тому у квітні. Акція протесту, а в подальшому і всеукраїнський страйк - реакція на новий законопроект про перевезення.
Денис Садоха, співорганізатор протесту:
- Департамент автотранспотра мининфраструктуры пытается узаконить беспорядок, который есть на рынке такси. Основной функционал передать информационно-диспетчерским службам.
Якщо закон набуде чинності, то диспетчери самі регулюватимуть вартість своїх послуг. Для Анатолія це майже банкрутство. Він один з небагатьох легальних водіїв таксі. У старенькому ланосі і лічильник є, і техогляд, і ліцензійна картка та інформація про тарифи. А заробітку - 100-200 гривень на день.
Анатолій Габельченко, таксист:
- Я могу простоять день, ко мне никто не подойдет, я заказов брать не могу. Вот они пишут 4 километра - 32 гривны. Но если будет затор, то я не могу взять этот заказ, потому-что он мне не рентабелен.
Більшість диспетчерських служб від цього ні копійки не втратять. Адже на ринку 220 тисяч таксистів.
Валерія Мікульська, кореспондент:
- Кілька телефонних апаратів, маленька кімната, потужний комп'ютер, ну і назву вигадати, нехай буде "Інтерівське". Ось і все, що сьогодні потрібно, аби відкрити службу таксі, або в реальності - інформаційно-диспетчерський сервіс. Первинні витрати максимум 10 тисяч гривень. Утім, за скромними підрахунками, вони повернуться уже за місяць.
Посередники між водієм і клієнтом - вони не гарантують ані якості послуг, ні безпеку пасажира. А тепер ще й законно підвищать відсоток певні таксисти. У міністерстві інфраструктури радять закон уважніше читати.
Костянтин Єфименко, перший заступник міністра інфраструктури України:
- Ми не заперечуємо, щоби машина працювала окремо, без диспетчерської служби, тільки вона повинна працювати в установленому місці, де є стоянки таксі. Питань немає.
А ще повинна їздити з лічильником, банківським терміналом та ліцензійною карткою. Останні впродовж першого року дії закону видаватимуть безкоштовно. До 2016-го, обіцяють у Мінтрансі, українці їздитимуть і в однакових таксо-машинах. Але тарифи зростуть.