Активісти протестують проти введення обов'язкового техогляду (відео) [ Редагувати ]
У ДАІ минулого тижня заявили - мають намір повернути техогляд. Причина - це частина угоди про Асоціацію з ЄС. Однак у документі йдеться про те, що Україна має п'ять років, щоб змінити правила для звичайних водіїв. Продовжать наші журналісти.
Все нове - це добре забуте старе. У ДАІ запропонували повернути техогляд для приватних автомобілів.
Сергій Будник, перший заступник начальника Департаменту ДАІ МВС України:
- Предусматривается директивой, что новые автомобили, например, легковые - это то, что больше всего интересует граждан, они до четырех лет вообще не будут проходить техосмотр. Согласно директиве потом каждые два года.
Техогляд народні депутати скасували три роки тому. Адже процедура вже давно перетворилася на одну з найбільш дохідних корупційних схем ДАІ з мільярдними оборотами. Заплативши енну суму грошей, картку можна було легко купити. Без черг і, звичайно ж, без огляду автомобіля.
Олександр Мирний, народний депутат України:
- Если у тебя есть удостоверение о том, что ты прошел техосмотр, к тебе вопросов нет. И едет оно или не едет, оно веревками связано или колеса деревянные, уж никого не интересует. Справка есть.
У Державтоінспекції лише розводять руками - вимога про обов'язковий огляд технічного стану автомобіля є в тексті Угоди "Про асоціацію з ЄС". Економічну частину документа Україна має намір підписати вже цього тижня.
- Я хочу подчеркнуть, что ГАИ к порядку проверки технического состояния никакого отношения иметь не будет.
Ростислав Шапошников, керівник проекту "Дорожній контроль":
- Никогда наша милиция, наше государство не отдаст такой жирный кусок частным предпринимателем. Они будут их крышевать или сами создадут эти частные фирмы и будут ими владеть как подставные лица.
Він знає все про залізних коней. Автомобільний експерт Рауль Чілачава за повернення техогляду. Але тільки після реформи в ДАІ.
Рауль Чілачава, автомобільний експерт:
- Нужно уволить все сотрудников Госавтоинспекции и набрать молодых людей, которые будут свободно говорить по-английски и не будут брать взяток.
Ось як має бути. Люди із жезлом не беруть хабарів, а тих, хто намагається дати - затримують і притягають до відповідальності.
- Водитель нам сто гривен взятки положил, вы просто будете понятым, когда будет акт изъятия.
Це не фантастика, - кажуть у керівництві ДАІ. За тиждень - спіймали близько двадцати людей.
А ось іще зі сфери неймовірного.
- Вы можете составить протокол на товарища майора?
Протокол - на співробітників ДАІ. Вони порушили правила, припаркувавшись у недозволеному місці. Чому їм можна, а іншим - не можна? - Обурилися активісти "Дорожнього контролю". В обласному управлінні ДАІ вони зажадали, щоб закон був один для всіх.
Ростислав Шапошников, керівник проекту "Дорожній контроль":
- Когда водители нарушают, все работники ГАИ говорят: ты - мужик, сознайся. А когда ловят сотрудника ГАИ на нарушении, они почему-то сразу идут в несознанку.
Тим часом у Департаменті Державтоінспекції зізналися, що проекту реформи цієї структури поки немає. Як, власне, і коштів на ці зміни. Тому до великих цілей тут будуть рухатися маленькими кроками.
Сергій Будник, перший заступник начальника Департаменту ДАІ МВС України:
- Будем изменять порядок несения службы, заниматься воспитанием личного состава. Конечно, нам очень трудно это делать в связи с тем, что низкий уровень зарплаты, материально-технической базы и финансирования подразделений. Поэтому это будет делаться постепенно.
Альона Завора, Сергій Кудімов, Катерина Лисенко, Маріанна Бурякова, Вадим Свірідонов, Олексій Шматов, телеканал "Интер".
Раніше, в ДАІ повідомили, що відмовляються проводити техогляди через хабарі.