На Київщині протестують пасажири через підвищення цін на проїзд [ Редагувати ]

Уже тиждень пасажири на кількох напрямках Київської області виступають проти підвищення цін на проїзд у маршрутках. Перевізники аргументують тарифи високими цінами на пальне й запчастини, а також підвищенням мінімальної зарплати.
Анна Демиденко розбиралася що ж саме впливає на вартість проїзду приміськими та міжміськими маршрутами. Та дізнавалася в очільника області, як примирити перевізників і пасажирів.
Українка - Київ плюс три гривні. Боярка - Київ плюс чотири. З Борисполя до столиці проїзд маршруткою зріс теж на 4 гривні. По Києву пересування у всіх автобусах подорожчало на гривню. В середньому послуги громадського транспорту піднялися в ціні по всій Україні.
"В ціну входить вартість палива і паливно-мастильних матеріалів, вартість запасних частин, заробітна платня та нарахування на неї, податки і збори, операційні витрати, оплата за опалення, газ, електроенергію", - сказав Олег Сотніков, заступник голови ради перевізників при Київській ОДА
"Дехто обурюється, а хто нормально - розуміє, що солярка дорога", - сказав Володимир, водій автобуса
Хвилю протестів здійняли активісти з Вишневого. Майже усі містяни працюють у Києві. У вівторок пасажирів громадського транспорту закликали діставатися столиці попутками. А тепер люди готуються йти на переговори до влади з вимогою організувати альтернативний транспорт.
"Насправді перевізнику тут гарячкують у нас є альтернатива це електричка. ми ініціюємо щоб саме з Вишневого йшла електричка на Київ, вона була колись тепер ми хочемо її поновити", - сказала Людмила Мартиненко, громадський активіст
Два роки тому Кабмін скасував механізм регулювання цін на пасажирські перевезення. Відтоді транспортні компанії встановлюють їх самостійно. Але при цьому тарифи мають бути погоджені з представниками місцевої влади, а перевізник повинен надати вичерпне обґрунтування ціни до обласних адміністрацій. Олександр Горган розповідає про ще одну складову тарифів корупційні відрахування. Саме з цього - вважає, слід починати реформування мережі пасажирських перевезень.
"Кожен перевізник за те, щоб отримати право возити людей за певним маршрутом був зобов'язаний платити хабар і потім регулярно здійснювати корупційні відрахування. Ми виходимо з ініціативою децентралізувати проведення конкурсних процедур на визначення перевізників", - сказав Олександр Горган, голова Київської обласної державної адміністрації
Таким чином, місцева влада сама обиратиме собі перевізника і відповідатиме за це перед громадою, говорить Горган.
Складні схеми транспортних перевезень мало зрозумілі простому пасажирові, який раніше їздив у Київ щоб заробити, з новими цінами за проїзд хіба щоб не втратити роботу. Адже за статистикою у середньому, тепер, на дорогу, йтиме третина заробітку, якщо ти на мінімалці.
"Я їжджу щодня на роботу більше тисячі гривень на проїзд, 2500 зарплата я заплатила за комунальні і все, на життя в мене грошей нема", - сказала Тетяна Худолій, жителька м. Українка