У Білій Церкві у тролейбусах ввели проїзні картки [ Редагувати ]
Пасажирський транспорт переводять на електронні квитки. За таку ініціативу не так давно проголосувала Верховна Рада, а деякі міста вже взялися впроваджувати. Як на це реагують пасажири та чого від реформи очікувати самим перевізникам? Наша Анна Демиденко поїхала дізнаватися до Білої Церкви, де електронні картки в обігу вже тиждень.
"Передайте здачу з п'яти гривень!". Ця фраза більше не лунає у білоцерківських тролейбусах. Усі 23 машини, що курсують містом, обладнані валідаторами - електронними компостерами. Нововведення діє трохи більше тижня, а кондуктори уже відчули результат. Кажуть роботи з кожним днем менше. Легше і водіям. Тетяна на цій роботі вже понад 30 років. Запевняє, новинка - більш ніж доречна.
"В суху погоду ще так більш-менш, а от коли зимою, коли слизько, коли дощ - квиточки і сюди й туди відволікаєшся - це дуже важко. Та й холодно, відкриваєш і - не дуже зручно", - говорить Тетяна, водій тролейбуса.
Електронна система оплати проїзду має підвищити прибутковість комунального транспорту і зменшити його дотації з бюджету - упевнені в міністерстві інфраструктури. Приватних перевізників планують вивести з тіні, хоча обов'язкової вимоги впровадження - закон не передбачає.
"Так традиційно склалося, що від прийняття закону до його імплементації можуть пройти місяці чи навіть роки. Ми хотіли б уникнути такої ситуації з електронним квитком, Тому ми прийняли рішення створити таку робочу групу, яка дозволить швидше подолати шлях від закону, до перших карток, за якими можна буде їздити всіма видами транспорту"- Володимир Омелян, міністр інфраструктури.
Запровадити таку систему виявили бажання вже 15 міст, повідомляють на сайті міністерства. Там ініціатива діятиме поки що у вигляді пілотного проекту. Для запровадження електронного квитка у великому українському місті необхідно близько 10-15 мільйонів євро. До Білої Церкви чиновники вже їздять переймати досвід.
"Якщо ви придбали місячний проїздний абонемент, користуючись двічі на день - це виходить 60 їздок, вартість проїздного квитка 60 гривень, поділили на 60 днів = 1 грн. За поїздку. Якщо ви придбали 11 їздок за 20 гривень - у вас виходить 1,85 грн. Відповідно знову ж таки чим більше їздиш - тим менше платиш. Нам дуже пощастило знайти українського інвестора", - говорить Максим Свірський, керуючий справами виконавчого комітету Білоцерківської міської ради.
І ось як це відбувається на практиці. Купуємо електронний квиток - такі пункти є майже на кожній зупинці.
"Електронні картки у нас місячні. Люди все це знають і ці картки користуються великим попитом".
Заходимо у транспорт. Кілька секунд за проїзд сплачено! Діє система знижок для учнів та студентів.
"Ви користуєтеся електронною карткою? Безлімітна. Скажіть так зручніше? - Канєшно, бо ми їздимо на роботу на шинний завод, нам зручно", - говорить Наталія, жителька міста Біла Церква.
Разом з електронним квитком у місті ще й запрацювала онлайн-система побудови маршруту. Це гачок для молоді, кажуть у тролейбусному управлінні.
"Можна зайти і подивиться в який термін прибуде транспорт. Також у нас електротранспорт є для пасажирів з певними потребами", - говорить Тамара Криворот, старший диспетчер.
Та все ж, проїхавши майже половину одного із маршрутів Білою Церквою - найбільше ми налічили пільговиків. Чий проїзд як не фіксувався до появи новомодних валідаторів, так не систематизується й зараз. Отже, й порахувати розмір дотацій на перевезення пільгових категорій пасажирів, - все ще неможливо. Над цим, запевняють іноватори - вони працюють. Обіцяють запровадити обов'язкові пільгові картки.