Велосипедисти провели у центрі столиці "лежачий протест" [ Редагувати ]
"Лежачий протест" у центрі столиці провели сьогодні велосипедисти. Вимагали від чиновників покращити вело-інфраструктуру міста і повернути ліміт швидкості на дорогах до 50 кілометрів на годину. Що змусило людей вийти на акцію розповість Юлія Касян.
До стін столичної мерії з'їхалися кілька десятків велосипедистів. Привід, який змусив зібратися людей на протест - трагічний.
"Буквально вчора помер один із наших, можна сказати однодумців, це не варто залишати без уваги, тому ми всі зібрались тут", - поділився Євгеній, велосипедист.
28-го лютого на велодоріжці по проспекту Бажана автівка збила Діаса Мужева. Через 12 днів, від отриманих трам чоловік помер.Загалом за минулий рік у столиці під колеса автівок потрапили понад 60 велосипедистів. Учасники акції стверджують, причина наїздів не лише порушення правил дорожнього руху. Усьому виною підвищення швидкісних режимів на трасах та відсутність у місті розвиненої веломережі.
"Абсолютно преступное разрешение 80км в час, которое убивает людей. Несоблюдение никаким образом скоростных режимов", -Денис Сеньковський, велосипедист.
"Кожен з нас може знаходитись у такому положенні, саме лежачи на дорозі, якщо не буде створено саме тої інфраструктури", - Євгеній, велосипедист.
Активісти кажуть: розвиток веломережі в міській раді навмисно саботують. Кошти, передбачені на проектування семи маршрутів, закладені в бюджет міста. Однак жоден з тендерів на них досі не провели.
"У січні було оголошено тендер на проектування веломаршруту Виноградар-Центр. Натомість він був нещодавно скасований, за відсутністю потреби. Негласною обставиною і мотивацією цього є, що потрібно детально прорахувати", - Яна Брик, координатор Асоціації велосипедистів Києва.
У мерії пояснюють, що тендер перенесли, бо будівництво цього маршруту найближчим часом не можливе.
Анна Даниленко, куратор розвитку велосипедної інфраструктури департаменту транспортної інфраструктури КМДА.
"Там є вулиця Кирилівська, на котрій має бути реконструкція колії. Якщо ми запроектуємо цей маршрут, а будівництво його буде відкладатися років 2, 3, 4. Це дуже довга історія. Тобто ці гроші, які ми витратимо на проектування, будуть лежати, і проект потрібно буде доуточнювати кожен рік, і витрачати на це теж бюджетні кошти, тому це не доцільно.
Учасники вело-спільноти налаштовані рішуче, тож якщо уже невдовзі не побачать змін, протести обіцяють повторити.
"Если чиновники могут переступит через идеи того, что велосипедистам и пешеходам надо жить, то пусть перступят нас по дороге на работу", - говорить Денис Сеньковський, велосипедист.
Чиновники запевняють, при проектуванні нових вулиць та ремонті старих, веломережу облаштовуватимуть поступово. Наразі тривають роботи з підготовки маршруту від центру столиці до Солом'янки.