У Києві жителі "хрущівки" обурені "космічними" витратами за неякісний ремонт [ Редагувати ]
Столичні чиновники виділили сотні тисяч гривень на капітальний ремонт покрівлі в "хрущовці". Підрядники гроші витратили, ніби й роботи провели. От тільки мешканці стверджують - спрацювали геть неякісно, і підозрюють, що кошти просто привласнили. Чи все саме так - розбиралися наші кореспонденти.
Мешканці столичної "хрущівки" не один рік домагалися визнати незадовільний стан покрівлі. Писали листи в мерію, водили на огляд комісії. Зрештою отримали 700 тисяч гривень на капремонт. Виконавці мали усунути проблеми з вентиляцією, грибком та протіканнями. Натомість, після ремонту ситуація тільки погіршилась.
"Пошел первый снег, пятые этажи затопило, начался дождь у людей в квартирах, мы запаниковали и начали просить, чтоб созвали комиссию, чтобы правильно капремонт проходил, а не еще хуже в квартирах стало", - говорить Віра Павленко, мешканка.
"Какой грибок страшный. Это всего лишь два месяца этим доскам. Они не проживут больше"
"Она, во первых, самого низкого качества. При первых осадках тут просачивается, просто висит ковер из воды, и его если трухануть - то тут будет сплошной душ. Якобы конденсат, но это не конденсат 100 процентов, потому что он сочится через эти все дыры".
Люди запевняють - матеріали дешеві, технології порушені, а виконавці - некваліфіковані. Підрядник на об'єкт майже не приходив, на дзвінки не відповідав. Робітників намагалися контролювати самостійно.
"Рабочие не знали, что делать. Когда мы спрашивали "имеете ли вы опыт работы", - они говорят "нет, мы не имеем, мы первый раз делаем", - розповідає Віра Павленко, мешканка.
Люди вважають - гроші на ремонт просто вкрали. Та про людське око за кілька місяців виконали аби як найдешевші роботи.
"Исходя из общения с рабочими я знаю, что им не заплатили треть денег. Потрачено до 100 тысяч гривен на материалы. Материал, который указан в дефектном акте и не завезен, предположительно тянет на 400 тысяч, работа не доделана, на крышу из 700 тисяч - потрачено около 200 тысяч", - говорить Антон Деркач, мешканець.
Комісія, яка оцінювала якість ремонту, виявила з десяток недоліків. А от хто є розпорядником коштів, наймає підрядників та приймає роботи - дізнаємося вже у київській державній адміністрації.
Контроль за своєчасним та якісним виконанням робіт здійснювався фахівцями технічного нагляду комунального підприємства "Київжитлоспецексплуатація".
Проте керівництво останнього від коментарів відмовилося. Однак заговорив підрядник: той самий, який цурався спілкуватися з мешканцями. Керівник підприємства стверджує - витратили понад 600 тисяч гривень. Інше їм недорахували з бюджету. Запевняє - усі роботи виконали якісно, від закидів мешканців відхрещується:
"Нанимаем строительную кампанию другую, платит им деньги, и естественно мы сопровождаем, чтобы технологически все было сделано правильно, потому что на объекте есть наш прораб. Компания однозначно заинтересована в том, чтобы "а" - выполнить работы, если ми не отреагируем, то это репутация компании. Во-вторых - это незаконно, если есть акт, подписи. Мы это делаем, замечания все будут устранены".
Запрошуємо незалежного експерта. Володимир не один десяток років займається ремонтом покрівель:
"Здесь обычный гидробарьер. Ну, это очень дешевенькая. Скажем, львовская - по-моему. Это спарилась доска. Она или уже привезена сюда спарившейся, ее сюда поставили, еще влаги дали, потому что нет вентиляции".
А от щодо грошей фахівець - обережніший у висловлюваннях. Каже, потрібно прискіпливо рахувати. В будь-якому разі ремонт капітальним не вважає.
"Плохо. Нужно посмотреть, сколько какого материала и соответствует ли он тем суммам, которые были заложены в смету. То, что шифер поменяли - это уже хорошо, а деревянная часть желает быть лучшего. Капитальный? Я не думаю. Это текущий ремонт", - зазначив Володимимр Стріха, майстер.
Мешканці будинку продовжують оббивати пороги чиновників. Сподіваються, що чергова комісія примусить виконавців зробити якісний ремонт.