І пройти, і проїхати: в Україні почали відбудову зруйнованих мостів [ Редагувати ]
Майже ста мільярдів доларів сягнула загальна сума збитків, яких натепер зазнала економіка України від початку воєнних дій. Цифри наводять журналісти українського "Форбс". Мільярд і 646 мільйонів доларів із загальної суми припадає на зруйновані мости та мостові переходи. Таких, за інформацією "Форбса", уже 295.
Немає сенсу зайвий раз і нагадувати, наскільки важливі переправи в країні, на території якої є понад 63 тисячі річок. Докладніше про відновлення мостів - у наступному сюжеті.
Близько 300 мостів та шляхопроводів - знищено в Україні з початку повномасштабного вторгнення рф. Деякі переправи - підривали наші збройні сили, щоб перешкодити навалі окупантів. Деякі - зруйнували росіяни.
Після деокупації - на звільнені від росіян території після українських військових другими заходять дорожники. Вони зводять понтонні переправи та прокладають об'їзні дороги у відрізані міста та села. Подекуди вже почали масштабну відбудову.
Лілія Налягака, кореспондентка:
Це траса Київ-Житомир. Тут, біля села Стоянка, проходив міст через річку Ірпінь. 25 лютого переправу підірвали, щоб перешкодити наступу російських військ. Ворожі танки рухалися в напрямку Києва зі сторони села Дмитрівка. Вибух зупинив окупантів буквально за кілька кілометрів від мосту. Після деокупації Київської області будівельники відразу ж взялися відновлювати переїзд. І вже звели тимчасову переправу. Вона виконуватиме роль моста.
Олександр Бенюг, керівник проєктів компанії "Автомагістраль - Південь":
Самий перший вид робіт, який виконують працівники нашого підприємства при приїзді на будь-який об'єкт - у воєнний час - це встановлення прапора України.
Тільки після того, як дорогу позначили жовто-блакитним стягом, дорожники починають будівельні роботи. Олександр Бенюг керує мостобудівними проєктами. Переправа біля Стоянки - одна із найважливіших артерій, яка з'єднує столицю України та Європу. Після деокупації Київської області її відразу ж взялися відновлювати.
Це перший прольот який вцілів, далі було два прольота й опора між ними, яку ми вже демонтували - отакого плана опора, як ви бачите, вона була точно така ж, вона була зруйнована і два прольота отакої довжини як зараз збудовано 25 метрів лежали отаким чином внизу.
Найскладнішим етапом відновлення моста був демонтаж. Усе треба було робити надзвичайно акуратно, щоб не завалилася уціліла частина переправи.
Вціліли два прольоти по лівому проїзду з тої сторони, які ще можуть витримувати навантаження, пропускати рух. Ті прольоти два покосило, їх розвернуло з осей на 20 см - по ньому рух не можливий по тій стороні, по правому проїзду.
На уцілілих прольотах дорожники встановили монолітні фундаменти та тимчасові металеві опори. Так вдалося відновити лівий проїзд зруйнованого мосту. Він уже відкритий для вантажного транспорту. Поки тривали роботи, машини пропускали по дорозі під мостом - однак проїхати там могли тільки легкові автівки.
Олександр Бенюг, керівник проєктів компанії "Автомагістраль - Південь":
Міст має певний габарит і великовантажні автомобілі можуть просто під ним застряти. Навіть гум вантажі мають робити певне коло, щоб доїхати до Києва, доводиться об'їжджати по вузьким дорогам через села, через Гореничі, через Білогородку, до Києва затори.
Тимчасова переправа розрахована на всі сучасні навантаження і може прослужити від 3 до 5 років - каже дорожник. Щоправда, передбачає рух усього двома смугами, без тротуарів. Щоб забезпечити прохід пішоходам дорожникам довелося покреативити.
З підручних матеріалів виготовив понтонну переправу для пішоходів. Дерево, матеріали від розбирання і 200 літрові бочки пусті - це така творча робота.
З початку повномасштабної війни в Україні звели 36 тимчасових переправ для руху легкового та вантажного транспорту, зокрема в Київській, Чернігівській, Сумській та Харківській областях.
Андрій Івко, заступник голови Державного агентства автомобільних доріг України:
Зараз відбувається обстеження мосту М-01 Київ-Чернігів - це під'їзд до міста Чернігова - 571 метри штучної споруди - як там робити, чи є там опори, треба це дослідити, зараз це вже відбувається. Далі будуть проєкти роботи та будуть відновлювати всі ці мости.
Зруйновані мости та автошляхи склали державі близько 900 мільярдів збитків. Питання - звідки будуть брати гроші на масштабну відбудову - поки що відкрите.
Андрій Івко, заступник голови Державного агентства автомобільних доріг України:
Сьогодні ми фінансуємося за рахунок експлуатаційного утримування, далі будуть гранди, далі будуть фонди, ми зараз відпрацьовуємо ці напрямки.
Поки що своїми силами, але дорожники вже починають працювати й над зведенням постійних переправ.
Зокрема, правий проїзд зруйнованого мосту на трасі Київ-Житомир відбудовуватимуть капітально.
Олександр Бенюг, керівник проєктів компанії "Автомагістраль - Південь":
Зараз іде проєктування опор та палєвого поля, тобто тут будуть палі глибиною до 30 м, щоб міст витримував сучасне навантаження в цьому році абсолютно реально збудувати правий проїзд.
Якщо буде фінансування і метал. Бо з останнім, після атаки росіянами "Азовсталі", в Україні тяжко.