Національний кешбек: як українські виробники отримують вигоду [ Редагувати ]
"Національний кешбек" робить популярнішими товари вітчизняного виробництва. У Мінекономіки України звітують: за перші два місяці дії державної програми продажу продуктів українського харчопрому, що беруть участь в "Національному кешбеку", зросли на 9,5 відсотків.
Про те, як державна ініціатива формує споживчу поведінку покупців та яку вигоду отримують виробники – наш наступний сюжет.
Олександр – родом із Херсонщини. Село, де він жив, нині окуповане. Вже понад два роки чоловік мешкає в Рівному. Знайшов роботу на підприємстві з виробництва макаронів.
Олександр Сергійчук, вимушений переселенець з Херсонської області:
Дім залишили, бізнес, все. Я займався промисловим виловом риби. Прийшлося перевчитися на роботу, незв'язану з морем. Зарплата влаштовує. До тридцяти.
На цьому підприємстві виготовляють понад десять тисяч тонн макаронних виробів щороку. Ними смакує весь світ.
Віктор Жабчик, директор підприємства з виготовлення макаронів:
Ми макарони відправляємо в Америку. Там є українські магазини. Їх дуже багато. Працюємо ми приблизно на сорок країн світу, зокрема і для партнерів з Італії, які відправляють ці макарони на другі континенти.
Попри війну тут не зменшили обсягів виробництва. А коли фронт став потребувати "швидкої" їжі, запустили нову лінію.
Віктор Жабчик, директор підприємства з виготовлення макаронів:
Стояло питання нагодувати армію, тому що закупляли тоді й турецькі, і польські, і всякі макарони швидкого приготування, і ми дали собі завдання поставити нове обладнання і запустити новий завод. Ми запустили за 15 місяців.
На підприємстві працює понад сто людей. У планах керівництва - запустити ще кілька нових ліній, а отже й розширити штат.
А це вже Волинь. На цьому підприємстві виготовляють борошно. Новий млин збудували вже після початку повномасштабного вторгнення.
Дмитро Сторожук, технолог підприємства з виготовлення борошна:
Даний борошномельний комплекс представлено продуктивністю сто п’ятдесят тонн на добу в сировині м’яких сортів пшениці та 120 тонн на добу твердої пшениці. Млин – автоматизований за останніми досягненнями науки та техніки.
Тут виробляють борошно чотирьох сортів. Аби контролювати якість сировини, залучили штучний інтелект. Ось цей апарат сканує кожну зернину і відокремлює браковані.
Любов Киричук, директорка підприємства з виготовлення борошна:
Наш продукт виготовлений з зерна вирощеного на українській землі руками українських працівників. Маємо в обробітку 53 тисячі гектарів землі. В компанії працює тисячу триста двадцять три працівники.
З цього волинського борошна й виготовляють макарони в Рівному. А отже, це стовідсотково український виробничий цикл. Обидва підприємства є учасниками програми "Національний кешбек". Вона діє в Україні лише 2 місяці. Втім, виробники вже оцінили переваги.
Додаткова реклама підприємствам, це як, на мою думку, має спонукати споживачів купувати українське з вигодою для себе.
Надія Бігун, заступниця міністра економіки:
Коли ви купуєте товари, які виробляють тут, ви фактично платите зарплату людям, які роблять цей товар, ви фактично даєте бізнесу гроші, щоб він заплатив податки, ПДВ і так далі. Тобто своїми грошима ви фактично стимулюєте нашу економіку.
Борошно з Волині та макарони з Рівного можна знайти й в невеличких магазинчиках, і в найбільших мережах супермаркетів по всій країні. Купуючи їх, людина може повернути 10 відсотків від вартості товару.
Руслан, житель Рівного:
Я побачив, що продукція наших виробників дуже якісна, тим більше завдяки державі, яка відшкодовує 10 відсотків. Прямо безпосередньо мені покупцю. От це мені дуже приємно.
Олександр Лавренюк, директор магазину:
"Національний кешбек". Програма стимулює людей купувати українські товари, заохочує підтримувати своє, бо така зараз ситуація робиться в країні, кожен допомагає один одному, тому що війна.
У Мінекономіки підбивають перші підсумки: від початку дії програми держава нарахувала на картки учасників уже понад 400 мільйонів гривень. Дедалі більше підприємств долучаються до "Національного кешбеку". На полицях магазинів уже понад 300 тисяч товарів від 1600 компаній-виробників, що долучилися до програми.
Надія Бігун, заступниця міністра економіки:
Ми зробили сканер штрихкодів у "Дії". Якщо людина хоче знайти товар за "Національним кешбеком", а торгівельна мережа не підсвічує це, то можна відкрити "Дію" в розділі "Національний кешбек". У кутку відкрити камеру, навести штрихкод і через секунду програма показує, чи включено товар до "Національного кешбеку", чи ні.
Посадовці нагадують, аби отримати гроші за програмою "Національний кешбек", треба оформити картку в одному з державних банків. Гроші надходитимуть на рахунок не одразу після покупки, а лише наступного місяця. Їх можна задонатити на армію, витратити на комуналку, медичне обслуговування, заняття спортом, походи у кіно.