15-й пакет санкцій проти рф: як москва досі заробляє на нафті [ Редагувати ]
Посли ЄС погодили 15-й пакет санкцій проти росії. Уже в понеділок його мають схвалити публічно та оприлюднити. Санкції проти російських танкерів, пишуть західні ЗМІ, стали одними з пріоритетних. США найближчим часом теж можуть оголосити про обмеження, які зачеплять російський нафтовий сектор. Та й інші країни поетапно відмовляються від партнерства з росією. Однак вона досі торгує нафтопродуктами. Як? Мої колеги розбиралися.
Китай та Індія - два надійних партнери російського нафтогазового сектору. І якщо Пекін останнім часом намагається скоротити імпорт російського палива і купувати африканську сировину. То Індія цього тижня уклала з росією історичну угоду на продаж нафти. Про це пише "Ройтерс" із покликанням на власні джерела. За цим контрактом "Роснєфть" постачатиме приватному індійському підприємству півмільйона барелів щодоби й так 10 років.
Індійські нафтопереробні заводи працюють на повну, переробляючи російський вуглеводень. Потім його доправляють країнам Заходу як уже індійський товар. Це дає змогу росії обходити санкції G7. І досить успішно. Адже імпорт нафти з рф до Індії зріс на 900% порівняно з довоєнними роками.
США не купують російське паливо, але можуть запровадити санкції проти країн0 які це роблять. До виборів про таке навіть не згадували. Рішення - непопулярне, вплине на весь ринок, адже нафта й бензин подорожчають скрізь і навіть для американців. Тепер Білий дім, повідомляє видання "Блумберг" із посиланням на власні джерела, готовий до таких дій. Однак, як це зробити на практиці? Адже вже незабаром Штати матимуть нового президента.
Розалінда Метісон, журналістка:
Важко уявити, що Дональд Трамп захоче схвалити заходи, які можуть вплинути на вартість нафти у США. Він зовсім не бажатиме, щоб це сталося під час його входження на посаду. Тож усе це може бути досить короткочасним. Також дуже важко зрозуміти, про що можуть говорити США, адже вони взагалі не імпортують російське паливо. Якщо йдеться про якісь заходи проти компаній у Китаї чи Індії, які, наприклад, купують багато різного у росії, то як це працюватиме?
Тим часом Євросоюз продовжує боротися із тіньовим флотом російських танкерів. 45 російських нафтових суден не матимуть доступу до європейських портів і послуг. А цього тижня одна з австрійських паливних компаній дочасно припинила контракт із "Газпром-експорт" - дочірнім підприємством російського енергетичного гіганта.
Австрія покрила дефіцит шляхом диверсифікації постачальників. Відтепер, наголошують у компанії, жодних контрактів із росіянами в них немає, як і жодного бізнесу в країні-агресорі.
Однак росія від того принаймні найближчим часом не бідуватиме.
З одного боку, її виручають замовлення від Індії та Китаю. З іншого - продаж скрапленого газу. Цей механізм намагаються прикрити в Європі. Адже спершу там запровадили санкції лише на паливо, яке надходить "трубою", потім взялись перекривати обхідні шляхи. Наступного року від російського скрапленого газу із підприємства "Сахалін-2" може відмовитися Японія. Робитиме це поступово - роками. Але втрата такого покупця дорого обійдеться росії. Доплатити доведеться і Японії, адже доставляти паливо зі США чи Канади, довше й дорожче.