Авіапарк росіян: чи є чим замінити рф старі літаки [ Редагувати ]
Уже майже не здатні служити режиму путіна понад півтисячі бойових літаків рф! Про таке кажуть польські аналітики. Йдеться, зокрема, про фронтову авіацію, яку російська армія вже має списати.
Та чи зможуть окупанти замінити старі літаки на нові? Усе з'ясовував Михайло Манилюк.
Михайло Манилюк, кореспондент:
Торік росія випустила по енергосистемі України сотні ракет! Майже 740 керованих авіаційних бомб скинула з авіації на прифронтові села та міста лише минулого тижня! Якби російська армія не мала на озброєнні тактичних і стратегічних літаків – цієї статистики могло б й не бути. Та поки що реальність інакша.
Богдан Долінце, авіаційний експерт:
За різними оцінками росія могла мати від 1200 до 2500 тисяч різних літаків. Якщо ми говоримо виключно лише про бойові засоби, мова могла йти там про порядок 1200-1500 одиниць, але це маємо розуміти, що мова йде переважно про літаки усіх типів. Тобто це ще і радянські літаки, які залишаються на озброєнні Російської Федерації, в тому числі й більш сучасні літаки, які випущені були самою росією.
Михайло Манилюк, кореспондент:
Понад півтисячі бойових літаків рф наближаються до "кінця життєвого циклу"! Про це пише польський ресурс Defence24. За оцінками авторів, серед довгожителів - штурмовики Су-25, винищувачі Су-27, бомбардувальники Су-24М, МіГ-29 та літаки-перехоплювачі МіГ-31БМ.
Валерій Романенко, авіаційний експерт:
МіГ-31БМ - це винищувач-перехоплювач. Було б дуже добре, якби їх списали, бо ці літаки мають далекобійні ракети, це їх основне озброєння з дальністю, якщо вони перейшли на ракети Р-37М, то дальність до 300 кілометрів. Чим менше цих літаків на фронті, тим спокійніше буде в наших прифронтових районах.
Авіаційні експерти переконують: навіть, якщо ворожа авіація вже віджила своє, то це не означає, що її усю викинуть одразу на смітник. Бойові машини застосовуватимуть, допоки вони не розпадатимуться у повітрі.
Анатолій Храпчинський, експерт у сфері авіації:
Більшість літаків зараз російської федерації працюють "на пределе", але повертаємось до основних правил використання авіації російської федерації - жодних правил, тобто до останнього моменту використання цих літаків. Вони будуть намагатися їх якось модернізувати, відремонтувати. Подивіться, наприклад, на кількість літаків Ту-122М3, які знаходяться на авіабазі "Оленья" - це ж металолом, але з цього металолому можна зібрати два-три літаки.
Валерій Романенко, авіаційний експерт:
У наступному році буде списано всього 60 літаків, але, ну, дійсно вони доходять-доходять, доходять-доходять, але в основному списують наші Повітряні сили, у росіян нема поповнення.
Михайло Манилюк, кореспондент:
Українська армія ефективно скорочує авіапарк росіян. За оцінками авторів Defence24, торік на війні в Україні рф не дорахувалася щонайменше двадцять три бойових літаки! Це і стратегічна, і радіолокаційна, і тактична авіація. Водночас аналітики уточнюють: фактичні авіавтрати рашистів можуть бути значно більшими, якщо враховувати дронові атаки Сил оборони по військових об’єктах агресора.
Втрати росіян в авіатехніці у 2024:
- Су-34 – 9 знищено, 1 пошкоджений
- Су-25 – 4 збито
- Су-27 – 3 знищено, 1 пошкоджено
- Су-35С – 2 знищено
- МіГ-31 – 2 знищено
- Ту-22М3 – 2 знищено, 1 пошкоджений
- А-50 – 2 знищено;
- С-70 "Охотник" - 1 збитий
- Су-57 – як мінімум 1 пошкоджений
- Су-24М – 1 пошкоджений
Анатолій Храпчинський, експерт у сфері авіації:
За 2023-й рік Україна спромоглась знищити таку кількість Су-34, яку росія будувала п'ять років. Тому, я б сказав, що колосальні втрати в авіації, і не тільки шляхом роботи наших сил оборони, а ще й шляхом власного friendly fire. Давайте пригадаємо кількість ударів по заводу Берієва в Таганрозі - це один із тих заводів, який може модернізувати, ремонтувати й виробляти деякі ключові елементи для літаків Ту-95МС. І ми бачимо, скільки було прильотів. То ми кажемо, що стратегічно росія втрачає деякі можливості по ремонту цих літаків.
Та чи здатна росія замінити втрачені аівасудна на нові? Фахівці кажуть: російський ВПК наразі не здатен виготовити достатньо бойових бортів. Особливо, якщо йдеться про стратегічну авіацію.
Анатолій Храпчинський, експерт у сфері авіації:
Треба розуміти, що кількість літаків, які може побудувати російська федерація насправді дуже мала. Ми кажемо про те, що це може бути там до десяти літаків на рік, якщо ми кажемо про тактичну авіацію. Після розпаду Радянського Союзу була втрачена велика кількість різноманітних технологій, які не дозволяють росії будувати ані Ту-160, ані Ту-22М3, ну, і звісно Ту-95МС. Те, що ми бачили - це, як-то кажуть, на старих дріжджах
Михайло Манилюк, кореспондент:
Фахівці з авіації додають: росіяни не мають електроніки та двигунів. А без цього літак просто не здійметься в небо. На виробництво ворожої авіатехніки санкції вплинули.
Богдан Долінце, авіаційний експерт:
До введення санкцій проти російської федерації загалом росія випускала в середньому 45 літаків на рік, це в період з 2008 по 2020. У 24-му році вони планували випустити порядку до 40-50 літаків, але по факту за різними оцінками було випущено двадцяти одиниць.
Анатолій Храпчинський, експерт у сфері авіації:
Тут слушно було б зауважити, що велика кількість Су-35, близько тридцяти літаків стоїть на Комсомольські-на-Амурі на заводі, але вони без електроніки, але вони без двигунів. Чому? Тому що це ті компоненти, які росії складніше виробляти, якщо ми кажемо про внутрішню електроніку.
Михайло Манилюк, кореспондент:
Попри санкції, ворогу таки вдається закупити деталі у країн-союзників. Вони навіть спромоглися випустити новий літак п'ятого покоління Су-57. Щоправда, той зганьбився на міжнародному авіашоу в Китаї. Зокрема, і через велику кількість болтів на панелях корпусу.
Валерій Романенко, авіаційний експерт:
З обладнанням, з радаром, з інформаційними системами літака, сенсорами літака, там була купа проблем в основному. Проблема була радіоелектроніка, звідси випливає висновок, що санкції таки вплинули на виробництво, і тому, якщо, наприклад, Су-57 у 22-му році на запасах було випущено шість штук, то у 23-му році лише два. Хоча планували випустити вісім.
Михайло Манилюк, кореспондент:
Скільки бойових літаків залишилося у росії, сказати точно, досить складно. Значну кількість з них не застосовують для атак по Україні. Втім, авіаексперти одноголосно стверджують: Силам оборони України потрібно докласти максимум зусиль, аби ворожу авіацію якнайшвидше відправити на брухт.