У Швейцарії відкрили найдовший залізничний тунель [ Редагувати ]
У Швейцарії запрацював найдовший у світі підземний тунель. 57 кілометрів шляху проходить під Альпами. Будували трасу майже 20 років. Офіційно її відкрили ще влітку. Утім, перший рейс запустили лише зараз. Як це відбувалося - дивіться у сюжеті.
Крізь Альпи за сімнадцять хвилин. У Швейцарії запрацював найдовший та найглибший у світі підземний залізничний маршрут Готардський тунель. Під час запуску першого пасажирського рейсу Генеральний директор Швейцарської залізниці емоцій не приховував.
"Цей день настав! Усі залізничники вже з нетерпінням чекали, коли плід багаторічної роботи, нарешті, запрацює. Ми давно про це мріяли. І результат виявився значно кращим, ніж планували", - говорить Андреас Мейєр, генеральний директор Швейцарської федеральної залізниці.
Тунель завдовжки 57 кілометрів будували - сімнадцять років. Тепер на поїздку з півночі на південь Європи витрачатимуть на годину менше, ніж раніше. Уперше проїхатися найдовшим у світі тунелем захотіли чимало охочих. Аби визначити щасливців, навіть влаштували лотерею.
"Для мене це історичний момент. Я дуже хотів випробувати цей маршрут", - говорить пасажир.
"Відчуття - просто неймовірні! Готард - особлива гора. У мене вона асоціюється з подорожжю на південь, де тепло й сонячно", - говорить пасажирка.
"Я намагалася дуже уважно стежити за маршрутом, коли ми їхали під землею. І чітко відчула, коли потяг збільшив швидкість. Мені бракує слів! Емоції переповнюють", - ділиться враженнями пасажирка.
Будівництво тунелю обійшлося у двадцять два з половиною мільярди доларів. Швейцарці запевняють: новий тунель прослужить щонайменше сто років. Щодня ним курсуватимуть до шістдесяти п'яти пасажирських потягів та близько двохсот шістдесяти - вантажних. Окрім того, новий маршрут не такий звивистий, як наземний, тож, аби перевозити великі вантажі, відтепер обходитимуться лише одним локомотивом. Раніше їх потрібно було два або три.