Чилійців попереджатимуть про шкідливу їжу (відео) [ Редагувати ]
У Чилі влада серйозно взялася за фігури своїх громадян. Адже дві третини чилійців - мають надмірну вагу. Про небезпеку того чи іншого продукту покупців тепер інформують просто в супермаркетах. Як саме це роблять дивіться.
Хрусткі картопляні чіпси із виразним сирним смаком, шоколадні пластівці, які так добре смакують із холодним молоком, карамельне морозиво зі шматочками молочного шоколаду. Тепер усі ці смаколики у супермаркетах Чилі позначені чорною міткою. Наліпка вказує на вміст речовин, які призводять до ожиріння. Уряд Чилі б'є на сполох: майже 70 жителів, старших 15-ти років, мають зайву вагу або страждають на ожиріння. Хоча ще 50 років тому основною харчовою проблемою серед чилійців було недоїдання.
"Кількість людей з надмірною вагою продовжує стабільно зростати. Тобто проблема ожиріння є ключовою для міністерства охорони здоров'я. Адже вона спричинює хронічні захворювання, які є головною причиною смертності в Чилі", - говорить Даніела Годой, голова відділу державної політики у міністерстві охорони здоров'я.
Наукові дослідження довели зміна дизайну упаковки здатна впливати на харчову поведінку. Тому міністерство ініціювало розробку нових ярликів чорного кольору з позначкою "alto en"- у перекладі "з високим вмістом". Вони застерігають покупців про перевищення у продуктах небезпечних для здоров'я показників, зокрема: калорій, натрію, цукру, або насичених жирів.
"Я думаю, це дуже хороший закон, тепер людям буде простіше визначити - шкідливий цей продукт чи ні, і чи можна вживати його під час дієти. Звичайно він не на 100 відсотків ефективний, - адже люди й далі купують шкідливу їжу, - вона ж така смачна", - говорить Маріо Ферро, працівник банку.
"Я уникаю купувати продукти з надто великою кількістю ярликів. Купую ті, що мають найменший вміст цукру чи калорій", - говорить Памела Вальдів'єо,офісний працівник.
Експерти з харчової поведінки говорять - рішення про покупку людина приймає менш ніж за секунду. І за цей час вона має встигнути розгледіти застережний маркер. Утім, навіть якщо дорослих "перевиховати"вже не вийде, припускають ідеологи закону, є шанс, що чорний ярличок на упаковці стане сигналом для молоді. І допоможе їй робити вибір на користь здорової їжі.