МОН презентувало сучасні навчальні простори й лабораторії [ Редагувати ]
Концептуально новими та привабливими мають стати освітні простори у закладах середньої та професійної освіти України. Профільне Міністерство презентувало нові підходи до облаштування таких просторів, лабораторій та майстерень. Захід відбувся в Музеї математики в Києві, який відкриється для відвідувачів 1-го травня. Наш кореспондент Роман Барашев розповість докладніше.
Олена Квачевська, операційна директорка Музею математики:
При вході йдуть експонати, які показують математику в житті. Наприклад, на сноуборді ти їздиш під різними кутами нахилу.
Це п'ятий Музей математики у світі - каже Олена. Експонати для нього купували у США, Польщі, Франції та Естонії.
Олена Квачевська, операційна директорка Музею математики:
Дуже люблять оцей експонат. От давайте ви самі доторкнетесь до цього експонату. Де, на вашу думку, метр?
Завдання ніби просте - на лінійці без позначок слід відміряти метр. Я помиляюся на 20 сантиметрів.
- Ні, 80 сантиметрів.
А тепер мені треба відміряти літр об'єму.
- Де за вашими відчуттями буде літр? - Мені треба насипати літр? - Так, насипати літр. Літр ви вгадали до грама.
І таких науково-пізнавальних атракціонів тут десятки.
Сьогодні всі ці експонати роздивлялися посадовці, керівники обласних департаментів освіти та депутати. Новий музей стане зразком для створення освітніх просторів в академічних ліцеях та закладах профтехосвіти.
Денис Шмигаль, премʼєр-міністр України:
Наша мета - подолати дефіцит спеціалістів з математичною, природничою, технологічною освітами. Потреба в цих фахівцях ще більше зросте під час війни, коли ми прискоримо нашу відбудову. Тому вже зараз створюємо базу, яка допоможе зробити стрибок у майбутнє, щоб бути сучасною, інноваційною державою.
Статистика свідчить: лише 6% випускників обирають технічні спеціальності. Стратегічна мета держави збільшити цей показник до 20%.
Михайло Федоров, віцепрем'єр-міністр з інновацій, розвитку освіти, науки та технологій:
Зараз кожна країна втілює неймовірну кількість реформ в системах освіти, тому що все швидко змінюється. Ви бачите, що відбувається зі штучним інтелектом. У нас на наступний рік, два роки неймовірна революція. Все, що ми вивчали раніше довгий час, можна буде отримувати в кілька кілків голосовим запитом.
Сучасно обладнані кабінети фізики, хімії, біології, географії, математики - це перший крок до того, щоб зацікавити дітей навчанням.
Олександр Корнієнко, перший заступник Голови Верховної Ради України:
Дуже важлива презентація освітянського проєкту. Він розрахований на відкриття по всій Україні. 100 STEM-лабораторій. Це таке місто, де фізика, хімія, інженерні науки, творчість, креативність - все об'єднується для того, щоб діти мали мотивацію саме до освоєння інженерних дисциплін.
За планами урядовців, вже цьогоріч у ліцеях та закладах профосвіти створять понад 100 лабораторій чи швидше еталонних освітніх просторів у школах різних областей України.
Оксен Лісовий, міністр освіти й науки України:
Уже розподілено пів мільярда гривень цільових саме на придбання лабораторного обладнання. Але це не все, що змінюється, змінюється і зміст освіти, принципи викладання. У старшій школі ми закладаємо принципи дослідницького навчання, коли діти через дослідження, експеримент, через інженерний проєкт вивчають програмний зміст.
Посадовці вірять: зміна підходу до організації освітнього процесу зможе відіграти ще одну важливу роль. Це стане додатковим стимулом для біженців повертатися додому та навчати дітей тут в цілком нових українських школах.