Потопи у Києві: куди йдуть гроші на чистку каналізації? [ Редагувати ]
Через сильні зливи в Києві чи не щотижня затоплені підземні переходи, а на дорогах - десятибальні затори. Куди ідуть гроші на чистку каналізації - знає Лариса Зубенко.
Водоспади та дощові річки просто в центрі Києва. Останніми роками майже кожна злива паралізує рух у столиці. Навіть зливостоки не рятують від наслідків негоди. Найбільше потерпають Оболонь і Дорогожичі. Там підземні переходи й тунелі перетворюються на басейни.
"Связано это как с топографией местности, это низшие точки локаций в городе, где в тот или иной момент происходят ливни ливни сопровождаются и интенсивными порывами ветра, срывается листва с деревьев, приносится мусор, который делает свой "вклад" в забивание ливневых систем. забиваются решетки, останавливается водоприток", - говорить Валентин Осипов, заступник генерального директора КП "Київавтодор".
Загалом у місті дві з половиною тисячі кілометрів каналізаційних мереж. Зливостоки в Києві не нові. І хоча труби чистять чи не щодня, система не може впоратися з таким обсягом води. Мул, листя, пластик і коріння дерев комунальні служби з дощової каналізації вимивають за допомогою спеціального обладнання.
"За допомогою високого тиску і подачі води вони розрушує замуленість, засміченість рухових колекторів водоприймальної системи пластик, бутилки, велике засмічення є", - говорить Олександр Колодій, начальник дільниці гідротехнічних споруд Деснянського району м. Києва.
Покращити прохідність труб можна також за рахунок збільшення їх діаметра. Та дощова каналізація у столиці потребує капітального ремонту. За останні три роки "Київавтодор" витратив понад двісті мільйонів гривень на каналізацію.
"Увеличение сечения труб, то есть делать их более широкими, более большими в диаметре, связано это с интенсивной застройкой как Киева, так и других крупных городов Украины. Чем больше пятно застройки, тем меньше воды уходит естественным образом в грунты, землю, они по асфальту стекают в наинизшие точки, как я говорил ранее и поэтому водосбор сейчас увеличивается", - говорить Валентин Осипов, заступник генерального директора КП "Київавтодор".
А от у Європі до проблеми із затопленням міст підійшли творчо. Наприклад, у Роттердамі дощова вода накопичується в невеликих озерах, які розташовані по всьому місту. А в одній із шкіл побудували стадіон із цілою системою жолобів. Якщо починається дощ, стадіон перетворюється на великий басейн із водоспадами, коли вода йде через ґрунт, вона живить рослини в клумбах навколо стадіону. В Україні поки що подібного альтернативного методу боротьби із підтопленням немає.