Поради автогонщиків: як правильно керувати автівкою на морозі й у снігопад [ Редагувати ]
І вже відзавтра "мінус" зміниться на "плюс". На Україну суне потепління. І весь той сніг, який кучугурами лежить на узбіччі - почне танути. Втім, увечері ще обіцяють "мінус", і на дорогах можлива ожеледиця.
Як водіям встояти на дорозі і що робити у разі аварійної ситуації, коли машина стає некерованою?
Ранок кожного автомобіліста починається не з кави.
Це Дмитро, і він за кермом 20 років. Їздив і на так званих малолітражках, і на повнопривідних позашляховиках. Останні 3 роки - професійний автогонщик.
Тренується щодня. Навіть узимку. А тому добре знає, як правильно кермувати машиною на слизькій дорозі.
Дмитро Мальгівський, автогонщик, призер чемпіонату України із зимового дрифту:
Якщо вже так сталося - несе. Як діяти? (хреститься)
Жарти - жартами, але тільки за минулий тиждень, коли Україну накрили снігопади, у Києві сталося близько тисячі ДТП. Дороги буквально перетворилися на ковзанки. За словами Дмитра, якщо ваше авто починає "заносити", найперше треба…
Дмитро Мальгівський, автогонщик, призер чемпіонату України із зимового дрифту:
Нужно не сопротивляться заносу и руль поворачивать в сторону направления заноса - тогда мы сможем пройти поворот в заносе, контролируя автомобиль. Но без практики данного маневра - у нас не получится.
Практично у всіх регіонах України є спеціальні автошколи, де навчають зимовому водінню. Разом із Дмитром їдемо в одну з них на околицю Києва.
Дорогою гонщик розказує прості правила, які реально рятують життя під час ожеледиці:
Когда сильный снег, в любом случае, снижаю скорость перемещения по городу до минимума - то есть, это вплоть до 20-30 км в час, это - максимальная скорость.
Навіть у будній день на автодромі багато водіїв. Їх навчають такі ж, як і Дмитро, професійні автогонщики. Валерій - засновник автошколи.
Валерій Шевелев, чемпіон України, засновник школи з контраварійного водіння:
В нервной ситуации водитель делает только те вещи, которые он заучил, где он работает "на автомате". Нет времени подумать в критической ситуации, когда ты летишь в другую машину. - Тобто, зараз я зможу спробувати на собі - вийде, чи ні. - Давайте! Поехали прямо и будем пробовать проехать дугу.
Я проїжджаю 20 метрів, і на першому ж крутому повороті мене, як то кажуть, починає "нести".
Ты хочешь повернуть налево, ты продолжаешь докручивать руль дальше, и мы еще больше едем прямо. - То мені потрібно руля вправо? - Да, то есть, смотри, что происходит: инстинктивно человек поворачивает от объекта, в который он боится прилететь.
А треба навпаки: коли ваше авто "несе", наприклад, як мене ліворуч, - то кермо повертають теж ліворуч. І потроху вирівнюють машину. Намагаюся ще раз проїхати небезпечний поворот. Але машину знову несе на узбіччя, бо крім повороту керма, треба ще й правильно гальмувати.
Просто можно дальше отпускать газ и исправлять тот занос, который ты сама создала газом. Поехали, нажимай, а теперь отпускай и исправляй газом. Вот это уже было лучше. Слава Богу!
За словами інструктора, щоб навчитись їздити слизькою дорогою, новачкам знадобиться мінімум 4 заняття. Щоправда, це задоволення не з дешевих: 8000 гривень. Я за кермом 8 років. Тож мені вистачило й одного уроку.