Карантин у Києві: як жителі добираються на роботу? [ Редагувати ]
Дочекались! Після місяця, навіть не червоного - багряного жорсткого карантину, Івано-Франківщина та Закарпаття - послаблюють обмеження. При чому Прикарпаття одразу опускається у жовту зону.
Натомість на Сході ситуація критична. Позавчора почервоніло Запоріжжя, сьогодні - Харківщина. Третій тиждень - переповнені лікарні Одеси та Києва. В столиці ковідні відділення почали відкривати навіть у пологових будинках. Закриті школи та садочки. Від понеділка транспорт працює тільки за спецперепустками.
Як добираються на роботу ті, кому не пощастило отримати індульгенції від мерії і хто встиг розбагатіти на локдауні,- розкаже Богдан Вербицький.
Карантини бувають різні!
Жорсткий карантин вихідного дня.
Правительство заявляет об "интеллектальном локдауне"
Потрібно запускати адаптивний карантин.
Останній - найдовший. Його запровадили ще торік у травні. Від початку квітня цього року "адаптивний" карантин заграв "новими барвами". І переважно червоними.
Петро Іващенко, головний лікар Київської міської клінічної лікарні №3:
Якщо хтось думає, що COVID-19 його мине - це не так.
Андрій Александрін, керівник Національної експертної групи з інфекційного контролю:
У нас идёт первая волна, но в первой волне у нас очередной третий пик идет.
І котиться хвиля всією країною! 12 областей та столиця вже "червоні", і поступово стають "багряними". Що роблять місцеві чиновники, щоб збити рівень епідемії. Як до обмежень ставляться люди і, головне, чи діє карантин?
До роботи мені добиратися годину. При чому - підземкою. Бо я, можна сказати, "щасливчик", у мене є спецперепустка для проїзду в громадському транспорті.
Доброго дня! Перепустку, будь ласка.
Ці картки - найобговорюваніше обмеження цього тижня. І воно працює. Принаймні в підземці.
- Ну ви ж бачите… - Ну менше, ніж було? - Менше.
З 5 квітня проїзд у метро та громадському транспорті виключно за спецперепусками.
Туди - станція "Театральна" та пересадка на "червону гілку". Там, попереду, вихід до Ярославового валу та вулиці Богдана Хмельницького. Ми на станції "Золоті Ворота".
***
Центральніше лише Хрещатик. Але ще минулого тижня це місце було таким. Чому такий контраст? Бо проїзні видали не всім, а працівникам лише критичної інфраструктури.
Катерина, киянка:
В нас всім дають перепустки. В нас така робота, що всім дають перепустки.
Бо пані Катерина працює в поліції. Каже: тепер у метро - комфортніше. Якщо раніше підземкою щодня їхало півтора мільйона пасажирів, то зараз - трохи більше як двісті тисяч.
- Менше людей. Більше повітря. - Сиділи? - Сиділи. А можна і лежать.
І поки пасажири підземки думали, в якій позі у вагоні їхати, інші жителі столиці "добиралися" за місцем призначення - як могли.
Я только еду, но я уже в шоке.
Це пані Анна говорить про трафік на столичній Троєщині - найбільшому спальному районі міста без метро. Тут "рушійна" сила ці тролейбуси. Та сісти в них можна тільки за спецперепусткою.
- Це вам на роботі видали? - Да. - То ви, виходить, щасливчик?- Ну чего? Я социальный работник.
Щоб отримати цю картку треба пройти 9 кіл бюрократичного пекла. Це черги по спецперепустки. Просто в коридорі.
Володимир, працівник Департаменту промисловості та розвитку підприємництва КМДА:
С 7 утра начали получать. И вот до сих пор. Рабочий день окончен, мы выдаём. Все пропуска получают.
Олена, киянка:
Из 28 человек дали 6. Жду ещё может ещё что-то дадут.
"Обділені" "добираються", як можуть. Бо на "дистанційку" перевели не всіх, а на роботу - треба.
Віталій, водій:
- Як збиралися? - В одній точці. Заїхав, собрав і на роботу.
Але навіть скооперувавшись, заторів не уникнути. У понеділок столиця стала "червоною" не тільки епідеміологічно. Це трафік зранку, а це пообідді! Київ зупинився! У заторах водії проводили.
Павло, водій:
- Вчера два часа. - А сьогодні? - Не знаю, показывает два часа. Всем вместе проще ехать. Потому, что добраться на Правый Берег на такси или нереально, или очень дорого.
Бо цінники, наче їхати не на інший берег, а в інше місто. Таксисти ставили тарифи і по 600, і по 700 гривень, та й по тисячі! Такі "накрутки" навіть антимонопольний комітет зацікавили. Ще одна "транспортна" альтернатива - маршрутки.
Галина, киянка:
Я вчера ею ехала тоже самое проверяли пропуска. Водитель. И места только сидячие.
Юрій, водій маршрутки:
Дуже мало. Вчора було набагато краще і по людях, і по грошах.
Із паном Юрієм ми спілкуємося біля кінцевої зупинки маршруток. Зазвичай тут стоїть близько десяти бусів, але цього тижня - порожньо. Бо, їздити не вигідно!
Юрій, водій маршрутки:
Мене вчора мєнти попередили. В мене хрестик стоїть. Я сьогодні тільки по пропусках.
Але перевіряють їх не всюди. Ранок четверга в спальному районі. Усі квапляться на роботу, тож маршрутка "забита". Ні контролю за перепустками, ні обмежень за кількістю пасажирів. І це у столиці, де ситуація погіршується щодня!
Віталій Кличко, міський голова Києва:
Наповненість ліжок 100%, десь 110%, десь закінчуються місця з киснем. Лікарі виснажені.
Тому і вирішили посилити карантин. Закрили дитсадки і школи. Навіть зупинили прийом у перші класи. Але наскільки такі заходи дієві?
Андрій Александрін, керівник Національної експертної групи з інфекційного контролю:
Мы вводим карантин в Киеве, а в Киевской области не вводим, общественный транспорт циркулирует. Это не локдаун. Это не карантинные мероприятия.
Бо не комплексні. На "вибірковість" карантину скаржаться насамперед - підприємці. Це - Запоріжжя. Торгівці ринку вимагають скасувати обмеження. Кажуть: павільйони на вулиці, тож нащо їх закривати? Схожа ситуація і в "червоному" Миколаєві. Там взагалі відмовилися торгівлю зупиняти, бо супермаркети ж працюють!
Если закрывать, то на 2 недели всех. Всех на 2 недели. Всех!
Та "всіх" не закриють, - каже прем'єр. Бо локальний карантин - працює!
Денис Шмигаль, прем'єр-міністр України:
По деяким регіонам, після запровадження червоного рівня епідеміологічної небезпеки та відповідальної роботи місцевих органів влади, спостерігається стабілізація ситуації з поширенням коронавірусу.
***
І Чернівці тому підтвердження. На Буковині жорсткий локдаун із 1 березня, відколи регіон "почервонів". Більше ніж місяць тамтешні школярі навчаються дистанційно, а непродовольчі крамниці й ринки - закриті. Люди звикли, але втомилися.
Дістали ці маски, це все, дійсно, це дуже дістало, нема куди сходити, постійно вдома.
Міжобласне автобусне і залізничне сполучення припинили. У Чернівцях громадський транспорт офіційно працює в режимі спецперевезень - за довідками з роботи або службовими посвідченнями. Та на практиці їх ніхто не перевіряє. Роботу ресторанів, ринків та магазинів контролюють жорсткіше.
Анжела Косован, начальниця Головного управління Держпродспоживслужби в Чернівецькій області:
Бажання заробити кошти більше, ніж страх захворіти самостійно, заразити свою родину і тих відвідувачів, які приходять до них в гості відпочивати.
А на початку квітня епідеміологи запевнили, що ситуація з COVID-19 в області стабілізувалася.
Наталія Гопко, головна санітарна лікарка Чернівецької області:
На початку березня тижнева кількість підтверджених випадків складала близько чотирьох тисяч, наразі несуттєво перевищує дві тисячі.
Цього тижня навіть заговорили про вихід Буковини з "червоної зони". Та будь-які обмеження не мають сенсу, якщо їх не дотримуються.
Андрій Александрін, керівник Національної експертної групи з інфекційного контролю:
Общество будет себя вести неправомерно, пока государство не возьмёт на себя ответственность комплексно.
Але де її межа? Чи треба, наприклад, закривати парки чи дитячі майданчики?
Павло, киянин:
Треба було раніше його робити. А не допускати таку ситуацію, щоб вона скотилась до сьогодення.
Павло розважає своїх дітей на майданчику. Бо в час карантину прогулянка просто необхідна, - каже батько. Дітей тут багато. І хоча при вході стоять попереджувальні стенди "про дистанцію" та "чисті руки", на них ніхто не зважає. Хоча діти зараз почали хворіти на COVID-19 частіше та важче.
Андрій Александрін, керівник Національної експертної групи з інфекційного контролю:
Детское население являлось движущей силой развития пандемии COVID-19. В прошлом году детское население переносило COVID-19 в лёгкой или безсимптомной степени. Но приходя домой, они инфицировали своих родителей, бабушек и дедушек.
Які, до речі, зібралися на шашлик! "Бо тепло на вулиці та ще й вихідні". Лікарі кажуть: якщо і зібралися на пікнік, то лише сім'єю без "великих" посиденьок. Але де сісти? Ми вирішили перевірити столичні альтанки.
- На суботу, на 10 людей, на 12 дня. - Можна будет только после карантина. После 16 апреля. Может быть. Сейчас на карантине.
Вільна є. Тисяча гривень бєсєдка.
Протягом наступного тижня в МОЗ прогнозують до 30 тисяч хворих на добу. Якщо жорсткі обмеження спрацюють - спаду очікують тижнів через два.