Верховна Рада змінила положення про "Публічні закупівлі": кому закон гратиме на руку [ Редагувати ]
Закупівлі в обхід "Прозорро". Верховна Рада напередодні змінила положення про "Публічні закупівлі" і дозволила трьом державним компаніям здійснювати закупівлі без проведення тендерів.
Кому закон гратиме на руку, у разі підписання його президентом і які ризики документ несе - дізнавалися наші кореспонденти.
Закупівлі в обхід відкритих торгів: місія цілком можлива, а незабаром ще й цілком легальна - лише для обраних компаній.
Дмитро Марунич, експерт з питань енергетики:
Суть в том, чтобы вывезти из-под контроля общественности и по сути, государства - тендеры на закупку товаров и услуг. В данном контексте, компании - оператор ГТС Украины и Укргидроэнэрго.
Парламент цього тижня таки проголосував у другому читанні скандальний закон 6273. Документ, по суті, легалізує можливість трьом великим державним компаніям до 1 жовтня - проводити закупівлі не через систему "Прозорро", а через прямі договори з виконавцями - без тендерів.
Ярослав Железняк, народний депутат, "Голос":
Як тільки будь яка дірка при закупівлях з'являється, чиновник її буде використовувати, - завищувати ціну, або домовитися з конкретним постачальником - я думаю, що тут точно буде корупція.
Максим Павлюк, народний депутат, "Слуга народу":
Цей законопроект стосується спрямування 8 генпідрядів на реконструкцію компресорних станцій, виключно через "Зоря-Машпроект", де вартість одного генпідряду складає близько 2 мільярдів гривень. Тобто, можна говорити про суму більше 15 мільярдів гривень, увага, колеги - без тендеру та конкуренції.
Непрозоро та із завищеними цінами. Фахівці вважають: державні гроші компанії зможуть виводити у тінь. Про це перед голосуванням говорили й депутати.
Олексій Кучеренко, народний депутат, "Батьківщина":
Довідки, які у мене на руках, за останні два роки, із 109 мільярдів гривень, які отримав оператор ГТС, левова частка була перекачена у НАК Нафтогаз-Україна. 70 відсотків, 70 мільярдів пішли не на модернізацію оператора ГТС, а пішли на НАК Нафтогаз і розчинилися там.
Модернізація ГТС - чи не головний аргумент лобістів закону. Мовляв, газотранспортна система потребує термінового оновлення. Але із цим погоджуються не усі.
Олексій Кучеренко, народний депутат, "Батьківщина":
Той тяп-ляп план дій, який вони хочуть запропонувати, по суті справи, пропонує старе потужне обладнання замінити на нове потужне обладнання. Скажіть будь ласка, а чи готові ми витрачати десятки мільярдів гривень на таку так звану модернізацію, не розуміючи, яка ГТС нам потрібна.
А цифри - мільярдні! Такі структури як оператор ГТС щороку закуповують товарів і послуг на суми з дев'ятьма нулями.
Дмитро Марунич, експерт з питань енергетики:
Это и топливный газ, необходимый для работы компрессорных агрегатов. Это многочисленные комклектующие, ГСМ, трубы те же самые.
Експерти кажуть - закон легалізує неефективне витрачання державних грошей. Якщо документ підпише президент, Оператор ГТС, Енергоатом та Укргідроенерго, які за рік витрачають на свої так звані "інвестпрограми" приблизно 15 мільярдів гривень, зможуть виводити їх у тінь.