В Україні кожний другий міст в аварійному стані - Омелян [ Редагувати ]
Шулявський шляхопровід, від якого минулого тижня відколовся шмат бетону, підремонтували і зміцнили. Легковим машинам рух дозволили, але вантажівки досі не пускають. Хоч експерти й запевнили - центральні конструкції цілі і навантаження витримують. Та от наскільки довго вони протримаються і скільки ще таких "втомлених" мостів по Україні - розкажуть наші кореспонденти.
Це багатостраждальний Шулявський шляхопровід 10 років тому він горів. Про те, що міст потрібно або реконструювати, або взагалі будувати новий - говорили одразу. Та до цього справа так і не дійшла.
Серйозно взятися за його ремонт обіцяють уже цьогоріч. Надзвичайна ситуація на Шулявці змусила владу вдатися до арифметики.
"17 000 мостів, які є в Україні близько 9000 в аварійному стані, 4000 підлягають негайному ремонту, в цьому році ми зможемо відремонтувати лише 80 мостів", - сказав Володимир Омелян, міністр інфраструктури України.
Ми вирішили проїхати країною, щоб зрозуміти, які з мостів потребують ремонту передусім. На Закарпатті майже тисяча триста мостів. Багатьом з них понад півтори сотні років. Як-от цьому "Горбатому" мосту в Береговому. Кілька років тому стара австро-угорська кладка не витримала сучасних українських реалій.
Та попри заборону, далекобійники все одно піднімають шлагбаум і виїжджають на переправу.
"Мости потребують негайного ремонту, вони виявлені як перед-аварійні. Що таке передаварійні це наступна стадія аварійні. Ми обмежуємо знаками обмежуємо постійно нагрузки але потрібні великі кошти", - сказав Михайло Попович, начальник служби автодоріг Закарпатської області.
Та найбільша проблема переправа через Дніпро. Кременчуцький міст зведений ще в 49. Він один з найстаріших на Дніпрі. Через нього проходять кілька трас національного і міжнародного значення.
"Коли стоїш на мосту и тут пробка, и поїзд йде то відчуття не з приємний його розгойдує і вібрація велика ", - сказав Олександр Московець, житель Кременчука.
" Уже за радянських часів почали замислюватися про побудуйте іншого, альтернативного моста говорить про те, що тоді планували і прогнозували неможливість подальшої експлуатації", - сказав Віталій Малецький, міський голова Кременчука.
А ось найдовший міст України в Черкасах. 17 кілометрів потенційної небезпеки. За більш ніж півстоліття капітального ремонту ця споруда не бачила.
Експерти кажуть: старі конструкції можуть простояти і з десяток років, а можуть впасти за 2 дні.
"Шляхопроводи будувалися, починали будуватись приблизно в один час - десь в 60 роках і звісно що так само одночасно майже вони приходять в стан якщо не аварійний, а такий що заслуговує прискіпливого моніторингу, через певний час найдавніші мости потрібно буде закривати на капітальні ремонти", - сказав Григорій Мельничук, урбаніст.
Утім, без плану реконструкції та грошей Україна ризикує й далі лишатися країною "втомлених" доріг та мостів.