Київ хочуть зробити містом велосипедистів [ Редагувати ]
Мрія велосипедистів Києва про велодоріжки може стати ближчою... Нові велосипедні смуги невдовзі з'являться неподалік столичного Експоцентру. Розбудовники навіть пообіцяли, що вже зовсім скоро прихильники двоколісного транспорту зможуть випробувати траси в цьому улюбленому районі відпочинку киян.
Втім у решті районів столиці ситуація з доріжками не така втішна.
Тож з якими труднощами зіткнеться той, хто добровільно пересяде на екологічно чистий і здоровий транспорт у місті, яке так люблять називати європейською столицею? Дізнаємось далі.
У спеку, дощ і холод на двоколіснику. Анна їздить велосипедом активно вже чотири роки. За цей час відчула труднощів вистачає.
"Покрытие велодорожек оно крайне далеко от идеала, оно не ровное. Парковка тех же автомобилей на велодорожках, пешеходы, которые выходят на велодорожку, люди, которые гуляют с собаками - они тоже создают дополнительные препятствия при движении", - розповідає Анна Храбар, координатор велошколи з безпеки руху.
Утім все це, розповідає Анна - півбіди.
"Что же касается удобства велодорожек, то не всегда есть понижение между пересечением с дорогой и с велосипедной дорожкой, то есть бордюры несут дополнительную опасность для того же велосипедиста".
"Пандуси, регулювання швидкості і збільшення кількості веломаршрутів, на мою думку - це одні із ключових поінтів, які мають бути реалізовані у місті", - каже Яна Брик, координатор асоціації велосипедистів Києва.
У департаменті транспортної інфраструктури КМДА кажуть, про проблеми знають. Обіцяють врахувати при подальшому проектуванні велосполучень.
"Немає достатнього досвіду в створенні якісних велосипедних шляхів, але зараз ведуться роботи. Комунальна корпорація "Київавтодор" має враховувати важливість створення велосипедних доріжок чи шляхів", - коментує Анна Даниленко, куратор велосипедних питань Департаменту транспортної інфраструктури КМДА.
Втім, є й інша проблема - відсутність велосипедної культури.
"Пішоходи користуються велодоріжками, це можна регулювати саме якісною розміткою, маркуванням, тому що на багатьох велодоріжках маркування уже просто псується, стирається. І, звичайно, що це знаки, тому що інколи знаки бувають захаращені деревами", - розповідає Яна Брик, координатор асоціації велосипедистів Києва.
У столиці зараз лише одна велосипедна магістраль, яка сполучає лівий берег з центром. Цьогоріч планують побудувати більше.
"Цього року в нас на проектуванні заходить три магістральні веломаршрути - це Оболонь-Поділ, Виноградар-Поділ та Солом'янка-Центр, котрі нам допоможуть зв'язати іще три житлових райони з центром міста. До 2025 року ми очікуємо, що 5% мешканців Києва будуть використовувати велосипед, як транспорт. Це створення цілісної веломережі, в якій існує 15 магістральних маршрутів, це близько 1200 кілометрів велосипедних шляхів.", - розповідає Анна Даниленко, куратор велосипедних питань Департаменту транспортної інфраструктури КМДА.
Наразі ж у Києві трохи більше півсотні кілометрів велосипедних шляхів. Решту, кажуть чиновники, облаштують протягом наступних семи років.