У Хмельницькому не вистачає водіїв тролейбусів [ Редагувати ]
У Хмельницькому бракує водіїв тролейбусів. До початку російсько-української війни на маршрути в обласному центрі виходило понад 80 тролейбусів. Зараз - пів сотні. Працівників, які захищають Україну на фронті, частково замінили жінки. Проте це не розв'язує проблеми повністю. Докладніше у репортажі моїх колег.
Хмельницьке комунальне підприємство "Електротранс" переживає складні часи.
Сергій Бобух, директор Хмельницького КП "Електротранс":
У нас є 103 тролейбуси. На маршрути сьогодні вийшло 53 при завданні 76. Основна проблема, яка наша була, 2 з половиною роки, це по суті ліміт, який нам було надано обленерго. Ми випускали від 20 тролейбусів до 40.
А ще, з початком повномасштабної війни, на підприємстві критично бракує водіїв, адже третина захищає Україну на фронті. Відтак, кермувати тролейбусами доводиться здебільшого жінкам.
А це моя "ласточка". Ну що, поїхали. Отак щодня виїжджаю на маршрут. Дома маю троє діточок, але комусь потрібно працювати, тому що хлопці захищають Україну.
Марія - перукар за фахом, три роки тому вирішила змінити професію.
Марія Муравська, водійка тролейбуса:
Це така більш чоловіча професія, знаєте. Бо є багато нюансів і потрібна чоловіча сила. Але у нас такі жінки, українки, які справляються з цим. І хто хоче, той працює.
Зараз у тролейбусному парку працює близько пів сотні жінок. Підприємство має сертифіковану власну автошколу підготовки водіїв.
Сергій Бобух, директор Хмельницького КП "Електротранс":
Маємо велику нестачу водіїв. Для того, щоб забезпечити випуск 76 тролейбусів, нам потрібно 30 водіїв. Ми маємо все необхідне для того, щоб навчати водіїв.
Батько трьох донечок Василь Володимирович три роки працює водієм тролейбуса. Вже два роки його напарниця - жінка із Маріуполя.
Василь Тараненко, водій тролейбуса:
У неї мама працювала водієм тролейбуса в Маріуполі й вона хотіла водієм стати. Вивчилась в Хмельницькому тут на водія і попала до мене на стажування.
Тролейбуси - досить популярний громадський транспорт у Хмельницькому. Пасажири з розумінням ставляться до скорочення рухомого складу на маршрутах. І звикли до жінок-водійок.
Діана, жителька Хмельницького:
В наш час жінки зараз більше керують транспортними засобами, ніж чоловіки, бо, на жаль, така ситуація в Україні. Тому до цього ставлюсь позитивно.
Людмила, жителька Хмельницького:
Нормально ставлюсь. Як нема мужчин, то хто ж буде керувати? Канєшно жінка. Без питань. Всі водії на війні. Понятно. Тому й жінки.
Тридцять шість чоловіків тролейбусного парку зараз у лавах Збройних сил боронять Україну. На підприємстві для водіїв забезпечують бронь, соцпакет і зарплатню до 20 тисяч на місяць. До кінця року парк збільшиться на п'ять нових тролейбусів. А у 2025 отримають ще 37 одиниць, тож необхідність у водіях значно збільшиться.