Бензин зі спиртом: як вплине біоетанол на роботу авто [ Редагувати ]
Одне з головних нововведень травня стосується автомобілістів. Відсьогодні АЗС в Україні мають продавати бензин із додаванням біоетанолу - рідкого компонента, що виробляється зі спирту. 5 відсотків вмісту віднині це обов'язкова умова.
Зменшення викидів в атмосферу, поштовх для роботи спиртзаводів, скорочення імпорту нафти... В уряді заявляють про суцільні переваги. Але чому тоді водії сприймають "зелену" та євроінтеграційну ініціативу з осторогою? А ремонтники очікують, чи не побільшає в них роботи? Пальне із "живою" добавкою з маркуванням Е5 вивчала Вероніка Ведмецька.
Економити на бензині - погана ідея, переконаний Віталій. Він - власник сервісного центру з ремонту автомобілів. І може з легкістю відрізнити машину, яку власник заправляв якісним пальним, від машини шанувальника придорожніх напівлегальних цистерн.
Ремонт тієї ж форсунки набагато дорожче коштує, ніж заливати те дешеве паливо, яке вам потім вилізе в рази дорожче при ремонті вашої автівки.
Вероніка Ведмецька, кореспондентка:
Під капотом автомобіля все нагадує організм людини. Двигун - це серце, паливна система працює за аналогом травної. І якщо в людей здоров’я напряму залежить від того, що ми їмо, то в машині – від пального, яке власник заливає в бак.
Ми подорожуємо разом із Дмитром. Він за кермом уже майже 20 років. За цей час встиг поїздити на автівках різних моделей та класів. Правило про якість бензину в баку неодноразово перевірив на власному досвіді.
Якщо пальне якісне, то автомобіль їде без жодних затримок. А якщо пальне неякісне, то в автомобілі динаміки зразу немає, автомобіль може заглухнути прям на ходу. І само собою розхід пального дуже високий - у 1,5 раза як мінімум.
Але як зміниться якість бензину після того, як у нього почнуть додавати зневоднений спирт? 5% біоетанолу відсьогодні це обов'язкова умова для всіх українських АЗС. Законотворці кажуть: це частина нашого євроінтеграційного шляху.
Сергій Нагорняк, член Комітету Верховної Ради України з питань енергетики та житлово-комунальних послуг:
Це дає можливість в першу чергу зменшити викиди CO2 в атмосферу, ці викиди стають більш екологічними. Ми визначили курс України до Європейського Союзу, тому кожна сфера й енергетика має гармонізуватися із європейським законодавством.
За кордоном у бензин додають навіть більше ніж 5 відсотків біоетанолу. На іноземних АЗС можна придбати пальне з маркуванням Е10, Е20 і навіть Е85, тобто із 85-відсотковим вмістом спирту!
Комерційний директор однієї з мереж АЗС розповідає: в Україні на вартість і якість бензину нововведення не вплинуть. Звісно, за умови правильного зберігання та постійного контролю якості пального. Оновлювати резервуари сумлінні учасники нафторинку почали задовго до впровадження нової норми.
Сергій Федоренко, комерційний директор мережі АЗС:
Ми зачистили резервуари на наших АЗС, зачищались нафтобази, де зберігається цей бензин. Весь ланцюжок постачання. І ми контролюємо, яким чином він зберігається вже зараз, коли він вже завезений на АЗС. Таким чином, головне – щоб туди не потрапляла вода, як до кожного спирту, щоб він не розшаровувався. Наразі найбільш якісно технологічно правильно – це отримувати звичайно пальне європейської якості, де вже все правильно вироблено, змішано, проконтрольовано одразу на заводі.
Водії більшості сучасних автівок, що виготовлені у 21-му столітті, наслідків використання пального з п'ятивідсотковим вмістом біоетанолу взагалі не відчують - каже власник СТО. Хіба що найновіші моделі з сучасними двигунами в зоні ризику. Більшість елементів, що у старших автівках виготовлені з алюмінію, у нових із пластику або гуми. Важливо пам'ятати, біоетанол - це по суті розчинник, і може роз'їсти окремі деталі. Тож залити повний бак і поставити в гараж на тижні - ідея не найкраща.
Віталій Гребенюк, власник сервісного центру з ремонту автомобілів:
Ми не можемо його надовго залишати в паливному баці, тому що він має таку хорошу корозійну властивість. Він починає роз'їдати наші резинові елементи, пластикові елементи й збирати всю ржу, яка була у вашому баці, і подавати його в паливну систему. У старих машинах ми можемо його використовувати. А в сучасних можуть форсунки підклинити. З одної сторони для екології ми робимо добре, для автівки – не дуже.
Водночас у Міністерстві аграрної політики бачать економічний зиск. Біоетанол виготовляють із кукурудзи та цукрового буряку. В Україні цих культур вирощують із надлишком. Біоетанол з позначкою "Made in Ukraine" створить нові бізнеси, нові робочі місця, принесе державі нові податки. Плюс дохід від експорту.
Віталій Коваль, міністр аграрної політики та продовольства України:
1,5 мільйона тонн - це та ємність ринку, яка чекає на український біоетанол. Той бустер, який сьогодні відбувається в розвитку біоетанолу, говорить, що це надзвичайно цікавий напрямок для бізнесу. Раніше біоетанол вироблявся в Україні, але був обмежений лише омивачем скла. А сьогодні ми створюємо цілий ринок. Це по підрахунках близько 80 тисяч тонн.
До того ж виробництво біоетанолу - ще один крок на шляху до енергонезалежності України.
Сергій Нагорняк, член Комітету Верховної Ради України з питань енергетики та житлово-комунальних послуг:
Україна багато імпортує сирої нафти. Замість того, щоб переробляти її на наших переробних заводах на бензин, на дизельне. Так само імпортує і велику кількість звичайного бензину. Фактично цих 5%, які будуть додаватися до бензину з 1 травня, на 5% ми зменшимо імпортозалежність від Європейського Союзу.
Нові правила не торкнуться бензину з октановим числом 98 і вище. Пальне для оборони, держрезерву і стратегічних запасів теж може не містити біоетанолу.
У Державному агентстві з енергоефективності, де контролюватимуть дотримання нової норми, зазначають: у найближчі місяці за порушення учасників ринку не штрафуватимуть. Адже їм необхідно звикнути до нових стандартів. Так само як і автомобілям. Щоб уберегти машини від псування, фахівці радять заправлятися лише на АЗС перевірених мереж, які вже пройшли технічну підготовку. Принаймні найближчим часом.
Віталій Гребенюк, власник сервісного центру з ремонту автомобілів:
Не переживайте, не хвилюйтеся. Як їздили, так і будете їздити, просто слідкуйте за своєю паливною системою.