Велосипедом на роботу: цінувальники найекологічнішого транспорту піднесено проїхали містом [ Редагувати ]
Водночас і гостросюжетний фільм, і комп'ютерна гра, і майже фантастика - дістатися велосипедом на роботу в Києві. Те, що в цивілізованій частині світу давно є нормою, в українських містах досі - тема для флешмобів. Черговий провели сьогодні. Цінувальники найекологічнішого з усіх видів транспорту піднесено проїхали містом та, як завжди, пожалілися на брак велосипедної інфраструктури. Вона й правда складається переважно з чиновницьких звітів про "збільшення" та "створення". А от як воно в реальності, їхати велосипедом на роботу в Києві зразка 2019 року? дізнавалася Іванна Ілліна.
Підбори, костюм та зачіска. Бо на роботу розповідає пані Лідія, як на свято. Вбрання, - каже, - не залежить від виду транспорту і аж ніяк не заважає під час руху. Утім, їздити ровером у багатомільйонному місті - значно швидше.
"Це велосипед складний, я його навпіл складаю - заходжу в транспорт на середні двері долаю ці високі підйоми, вихолджу на метро Університет і знову їду. В мене підбори як гачки. Я зачепилася за педалі - і вони в мене не спадають . Мені дуже зручно - висота підборів якраз така як треба", - говорить Лідія, учасниця флешмобу.
Із Оболоні, Подолу та навіть Позняків у центр столиці, а звідти до місця роботи. Такий шлях сьогодні долали кілька сотень любителів роверів задля флешмобу "велосипедом на роботу". Без пригод на шляху не обійшлося.
"Їхав-їхав і кажуть, що в мене колесо пробите , я 4 рази підкачував, але таки доїхав . Зараз розібрав, знайшов ту дірку , яка мене підвела заклеїв її. У нас в Києві було дуже мало таких проблем: у Запоріжжі в Одесі : їх називають кавунцями - такі маленькі гострі штучки , тепер вони і у нас", - говорить Віталій, учасник флешмобу.
У асоціації велосипедистів кажуть, - інфраструктрура у столиці "не встигає" за збільшенням кількості любителів байків. Так, за підрахунками, минулого року їх чисельність у Києві зросла на 40% у будні дні, та 46% - у вихідні.
"Київ поки що досі не велосипедне місто. Звісно, це не Брюсель і не Амстердам . Київ краще порівнювати з містами, які нещодавно почали робити велосипедними. Наприклад та ж Варшава - там вже 600 км велоінфрактруктури, в Києві це - до ста, навіть менше. В Києві, як ви знаєте є лише один веломаршрут Троєщина - Єврпейська площа . Для 10 районів цього катастрофічно мало", - говорить Марина Блудша, медіакоординаторка Асоціації велосипедистів Києва.
Пересування на двоколісному значно економить час та розвантажує вулиці мегаполіса - переконані учасники флешмобу. Тому збираються, аби міська влада покращила велоінфраструктуру Києва. І на дорогах велосипедисти могли почуватися безпечніше.