"Укрзалізниця" запустила потяг "Харків-Львів" з новими вагонами [ Редагувати ]
Залізницею з Харкова з більшим комфортом. "Укрзалізниця" оновлює рухомий склад. Потяг "Харків-Львів" днями вирушив з новими вагонами. І вони всі українського виробництва, виготовлені на Полтавщині. Що з'явилося нового для пасажирів - покажуть наші кореспонденти.
До платформи харківського вокзалу повільно під’їжджає потяг. Усі 9 його вагонів щойно із заводу. Провідниця Галина Борсук уже ознайомилася зі своїм робочим місцем. Упевнена: пасажирам у дорозі буде затишно, а їй простіше виконувати обов'язки.
Галина Борсук, провідниця:
Мені не прийдеться через валізу діставати, переносити чай, щоб поставити на столик. Зазвичай вони, валізи, стоять в людей ось тут поміж ногами. А тепер вони можуть спокійно класти їх під полицю, тому що там немає будь-яких перешкод, там пусті полички.
Вакуумні туалети тепер із пеленальним столиком. У коридорі й в тамбурі система відеоспостереження.
Богдан Земляний, начальник поїзда:
Тут супер, супер. Все працює на кнопочках. Клімат-установка включається на кнопочку, виставляємо температуру, яку потрібно. У зимний період 18-22° наклацали, включили, все.
Серед зручностей для пасажирів - холодильник і...
Кавомашина.
Для оновлення вагонів чимало побажань врахували після опитування пасажирів.
Юрій Брусник, директор з реалізації продукції пасажирського вагонобудування:
Відпрацювали світло, щоб було не два-три положення, а було чотири положення. Ще із нововведень на останніх партіях вагонів йде оця м'яка оббивка по боках, людині буде зручніше спертися на м'яке, тепле, як на дивані.
Виготовили рухомий склад крюківські вагонобудівники на Полтавщині. Інженери тішаться: вагони на 85 відсотків українського виробництва. Комплектувальні вузли й елементи оздоблення постачають півтори сотні вітчизняних підприємств.
Максим Крамаренко, голова правління Крюківського вагонобудівного заводу:
Якщо говорити, наприклад, про Харків, так? Це підводогінний редуктор для приводу генератора, це Харківське підприємство, це сам генератор, це теж харківські підприємства. Ця шафа, яка управляє всім електрообладнанням вагона. Цей інтер'єр вагона теж частково робиться в Харкові.
І лише 15 відсотків деталей - імпортні: німецькі гальма і перетворювачі напруги. Тому й ціна виходить нижча.
Максим Крамаренко, голова правління Крюківського вагонобудівного заводу:
Середня вартість вагона десь приблизно 41-44 млн, залежно від моделі вагона. Ну, я б сказав так, що це десь у два-два з половиною рази дешевше, якби ми цей вагон придбали десь за кордоном. А щодо термінів виготовлення, то це замовлення ми вже віддаємо замовнику через 12-14 місяців.
Слугуватиме такий вагон – 28 років. Виробники кажуть: навіть за нинішніх умов реально випускати з конвеєра близько ста двадцяти одиниць на рік. На сьогодні вони конче потрібні, бо 70% рухомого складу "Укрзалізниці" вже відпрацювали своє. Але старі вагони поїзда "Харків-Львів" ще не списують.
Олександр Шевченко, заступник директора пасажирської компанії "Укрзалізниця":
Вони залишаються в парку, у вагонному парку, вони будуть використані для посилення інших сполучень. Вони зараз будуть додаватися на інші напрямки, зокрема на гірський напрямок, на Одеський напрямок, там, де у нас є точковий дефіцит, плюс це буде резерв на підсилення цього ж напрямку, коли тут буде спостерігатися підвищений попит.
Ціни на квитки у комфортніших вагонах вищими не будуть. А щоб гарантовано потрапити саме сюди, у застосунку для них вводять спеціальні маркери.
"Укрзалізниця" зараз в процесі виділення категорії флагманських поїздів. Це дозволить нашим пасажирам більш чітко розуміти, які з вагонів, у складах яких поїздів, гарантовано мають певний набір сервісів і покращених послуг.