Мінінфраструктури презентувало нові правила пасажирських перевезень [ Редагувати ]
У Міністерстві інфраструктури презентували нові правила пасажирських перевезень. Нелегальних перевізників планують вивести з тіні, а пасажири зможуть самі вибирати яким автобусом їхати. Що думають самі перевізники про лібералізацію ринку - дізнавалась Анна Демиденко.
Нині дозволи на перевезення пасажирів перевізники отримують у конкурсному порядку: бали нараховуються за наявність на підприємстві медиків, механіків. Також зважають на стан і кількість автобусів, чисельність штату та авторитет компанії. Що ж пропонують запровадити чиновники?
"Якщо перевізник той чи інший має бажання їздити з Києва в Житомир, має для цього відповідний ТЗ, зробив для себе калькуляцію щодо рентабельності цього маршруту, бере на себе всі ризики. На основі цього він отримує дозвіл на експлуатацію цього маршруту, тобто тут держава не втручається в господарську діяльність", - каже радник міністра інфраструктури Віктор Сусій.
При цьому в Міністерстві пропонують перевізникам зекономити на технічному персоналі. Ми завітали на одне з найбільших підприємств-перевізників області. Тут працюють по троє медиків, механіків та контролерів. Щодня за маршрутом виїжджають 60 водіїв. У штаті - 186 працівників. І воно - друге в районі за обсягом сплачуваних податків.
"Таких підприємств дуже багато в Україні. Мінінфраструктури говорить про те, що перевізнику не потрібно витрачається на персонал, який ремонтує автобуси, не потрібні люди, які будуть займатися здоров'ям водіїв перед рейсом і всі вони можуть бути звільнені", - каже голова асоціації "Автоперевізники Київщини" Олексій Павленко.
Отож, ранковий огляд автобуса механіком, а водія лікарем - анулюють. Зате з'явиться конкуренція, упевнені в міністерстві. Звісно ж, лише на прибуткових маршрутах. Сільські перевезення ляжуть на плечі міських бюджетів.
"Сільський голова згідно наших нових проектів може закупити такі послуги через систему публічних закупівель. Маючи на це кошти відповідні, гарантує оплату транспортної роботи", - каже радник міністра інфраструктури Віктор Сусій.
Якщо на сільських маршрутах великої конкуренції ніколи й не було, то на прибуткових рейсах перевізники прогнозують конфлікти. Вони впевнені, вільна конкуренція на зупинках може перетворитися на протистояння та спровокувати протести водіїв.
"Там почнеться що - лихі 90-ті, знайдуться підприємливі хлопчики, які палитимуть автобуси, різати шини, бити водіїв, створювати всі умови для того, що б витіснити іншого", - каже голова асоціації "Автоперевізники Київщини" Олексій Павленко.
"Це зіткнення лобами: люди накочували маршрути - перевізники. Це люди відчай і я впевнений в тому, вони вийдуть в кількості навіть тисячі автобусів та понад тисячі людей, навіть немає сумніву. Нехай міністр краще подумає де ця корупція в конкурсних комітетах, ніж ламати повністю всю структуру ту в яку люди вже вклали роками: а - гроші, піт, нерви і кров", - каже захисник перевізників Богдан Хмельницький.
Чиновники ж переконані, що всі нововведення змусять перевізників конкурувати щодо якості надання послуг. А це передусім - технічний стан автопарку. Проект нових правил наступного тижня передадуть на затвердження до Кабміну. Схожу транспортну реформу нещодавно впровадили в Польщі. Адаптація тамтешніх перевізників тривала майже 8 років.