Як заощадити на онлайн-покупках [ Редагувати ]
В нову епоху глобалізаційного суспільства і розвитку онлайн-платежів все більше купівель здійснюються онлайн.
За кордоном ця практика доволі поширена, так як більшість населення часто звертається до онлайн-магазинів.
Переваги купівлі онлайн доволі очевидні: інтернет-магазини часто не мають великих торгівельних площ, а лише так-звані шоуруми, що дозволяє зменшити витрати на оренду та найм персоналу.
До того ж зручна система логістики, комунікація з клієнтом та можливість обрати товар чи послугу не відходячи від комп'ютера є вагомими перевагами на користь онлайн-шопінгу.
Якщо декілька років тому у нашому розумінні онлайн-магазини представляли з себе лише магазини електроніки та побутових товарів, то зараз онлайн можна купити практично все — починаючи від одягу і завершуючи доставкою їжі на дім.
Зарубіжний досвід онлайн-торгівлі
Світовий ринок онлайн-комерції, або e-commerce розвивається швидкими темпами.
Якщо декілька років тому пальму першості можна було сміливо вручити США, то зараз є всі аргументи на користь того що Китай за обсягом покупок онлайн стрімко переганяє американський ринок.
Найбільші продажі у США припадають на період свят — так звану Чорну П'ятницю, яка слідує після Дня Подяки, та Кіберпонеділок, в який реалізується електроніка та товари онлайн за дуже значними знижками.
В ці дні, а також в період Різдвяних та новорічних свят, ритейлерам вдається виручити колосальні доходи. Тим не менше, повертаючись до аналізу ринків Китаю та США, варто зазначити, що групі компаній Alibaba group, якою володіє мультимільярдер Джек Ма, за одну годину розпродажів 11 листопада в так званий “День Холостяка” (Singles Day) вдалося продати товарів на $2 млрд. Про це зазначає Ain.ua з посиланням на TechCrunch.
Важливо, що перший мільярд обсягу проданих товарів був досягнутий за 20 хвилин, а в загальному за 7,5 годин продажів результат досягнув $10 млрд., на противагу $2,29 млрд. в США протягом Кіберпонеділка.
В цей день китайські ритейлери покращили свій минулорічний результат на 61% та встановили світовий рекорд із продажів в Інтернеті. Аналізуючи ринок піднебесної, аналітик Forbes.ua Сергій Маріщук зазначає, що якщо в перший рік проведення розпродажів на “День Холостяка” (який був створений на противагу Кіберпонеділку в 2005 році) виручка склала лише $8 млн, то в 2012 році відбувся переломний момент, коли обсяг продажів на сайтах Alibaba group перевищив аналогічний показник в США під час Кіберпонеділку більш ніж удвічі.
Як зазначає аналітик, у 2014 році Азія витратить на онлайн-купівлі більше коштів ніж американці, і китайські онлайн-проекти матимуть змогу згенерувати понад 60% обсягу продажів. В той же час варто відзначити, що за прогнозами експертів, обсяг українського онлайн ринку за результатами 2014 року досягне лише $2 млрд.
Що українці купують найчастіше?
Українська Асоціація директ маркетингу, на дослідження якої посилається AIN.ua, підготувала аналітику за результатами 2013 року та першого півріччя 2014 року. Порівняно з минулим роком, ринок онлайн продажів виріс на 25%, і найбільше онлайн-торгівля проникла в сегмент "Електроніка та побутова техніка” — близько 17%. В загальному цей сегмент складає приблизно 50% ринку e-commerce в Україні з такими лідерами як Розетка, Алло та Фотос.
Друге місце в сегменті онлайн-продажів займає одяг та взуття, відхопивши долю ринку в 7,5%, що склало приблизно $150 млн.
Серед лідерів в цьому сегменті можна виділити ModnaKasta, LeBoutique та відомий онлайн-магазин Bonprix, який є частиною європейської торгової групи Otto Versand. Якщо перші два лідери позиціонують себе на ринку як шопінг-клуби, то Bonprix хоча теж і має так звану клубну систему, заохочує своїх покупців промокодами Bonprix, які дають можливість знижки.
Незважаючи на доволі нестабільну економічну ситуації в Україні, підвищення цін та знецінення гривні, за прогнозами експертів українці суттєво не перестануть купувати такі товари першої необхідності як одяг.
Проте вже зараз можна прослідкувати доволі негативні тренди в купівельній спроможності українців, зокрема в сегменті електроніки. Як передає AIN.ua з посиланням на GFK Ukraine, ринок побутової техніки та електроніки скоротився на 10,1% в порівнянні з попереднів роком, а сегмент електроніки зменшився на 19,4% і його подальше падіння стримують лише продажі планшетів та мобільних телефонів. Тим не менше експерти сподіваються що в найближчому часі ринок покаже признаки зростання.
Як можна заощадити онлайн?
В Інтернеті все більшої популярності набирають платформи знижок і промокодів, які дозволяють відвідувачу сайту заощадити за допомогою інформації про розпродажі чи дізнавшись таємний промокод використати його при оформленні замовлення в онлайн-магазині.
Такий промокод дає покупцю знижку в процентному або абсолютному співвідношенні. Німецька компанія Global Leads Group, котра успішно просуває контентні проекти в Бразилії, Іспанії, Італії, Мексиці та Росії нещодавно вийшла і на український ринок представивши сайт знижок і промокодів Промокодабра Україна.
Метою цього проекту є інформування українських споживачів про актуальні новини з розпродажів та публікація промокодів найбільших онлайн-магазинів України. Важливо зазначити що промокоди надаються на безоплатній основі всім відвідувачам веб-сайту.
Есперти ринку e-commerce переконані — хоча ринок України не є настільки великим, як приміром ринок сусідньої Росії, проте він має всі передумови для росту. Гравці ринку також покладають надію на його відновлення та ріст в довгостроковій перспективі.