"Національний кешбек" рятує: чому варто купувати українське [ Редагувати ]
Майже 450 мільйонів гривень національного кешбеку повернули у березні споживачам, які купують українське. На сьогодні до державної програми долучилися вже понад 3 мільйони співвітчизників. А для вітчизняних виробників "Національний кешбек" - це нагода збільшити продажі, розвивати свої підприємства, і відповідно - зміцнювати економіку країни через сплачені податки та нові робочі місця.
Наша наступна історія про підприємців із Дніпра. Попри ворожий удар, вони змогли відновити виробництво. Олена Мендалюк знає більше.
Пожар був настільки міцним, що не втримав бетон, сталева конструкція. Тому ми будемо все це зносити. Ну, тяжко дивитися.
Дніпро. У квітні цього року російська армія завдала нищівного удару по одному з підприємств міста. Його засновник Андрій Здесенко показує наслідки. Через атаку загинув працівник, ще один - зазнав травм, а приміщення складу просто перетворилося на попіл.
Андрій Здесенко, засновник підприємства:
Тримаймося, рухаємося вперед і я думаю, що через декілька років тут буде новий склад нової потужності, нове виробництво, і ми з цим впораємося.
Ірина Нестеренко, віцепрезидентка з операційної діяльності підприємства:
Підприємство втратило величезні обсяги продукції водночас і, звісно, ми зараз наробляємо продукцію, але не можна наробити за місяць те, що ми наробляли декілька місяців. Але знаєте, як у хлопців на передовій, в них немає іншого виходу, як боронити державу, так і в нас немає іншого виходу, як відновлювати й рухатися далі.
Підприємство на українському ринку представляє свої товари вже понад 27 років і одним із перших зареєструвалося у державній програмі "Національний кешбек".
Ірина Нестеренко, віцепрезидентка з операційної діяльності підприємства:
Вітчизняний продукт на полицях вітчизняних супермаркетів для кожної держави. Чим більше такого продукту, тим краще і дійсно популяризація цього. Якщо наш споживач буде більше купляти вітчизняного, а не імпортного, то, звісно, це підсилює державу й економіку. Це розуміння того, що купуй українське - це найкраще, що може бути зараз під час війни для підтримки нашого виробника, для підтримки розвитку виробництв і розвитку робочих місць на цих виробництвах.
Для участі в програмі виробники дещо змінили дизайн пакування на товарах: додали патріотичний напис "Зроблено в Україні".
Ірина Нестеренко, віцепрезидентка з операційної діяльності підприємства:
Абсолютно всі позиції нашої продукції, які ми виробляємо, зареєстровані в цій програмі.
Програма "Національний кешбек" діє майже рік, і вже за перший місяць її реалізації продажі саме вітчизняної продукції зросли майже на 10 відсотків. Такі цифри наводять у Міністерстві економіки.
Андрій Телюпа, заступник міністра економіки України:
Таким чином через стимулювання споживання ми підтримуємо український бізнес, українських виробників. І для нас надзвичайно важливо, що, якщо завдяки цій програмі ми зможемо хоча б 10 відсотків українців привчити звертати увагу, де саме зроблено товар і вони будуть купувати українське, це дасть поштовх для розвитку економіки й підтримки наших виробників.
Програма "Національний кешбек" розрахована і на підтримку громадян. При купівлі вітчизняного продукту близько 10 відсотків від його вартості повертається на картку споживача. Долучитися можна через застосунок "Дія". В розділі "Сервіси" слід обрати відповідну програму, далі вибрати банк для відкриття картки. Якщо картка вже є, то в застосунку необхідно обрати її. Так в березні за програмою споживачам повернули майже 450 мільйонів гривень.
Андрій Телюпа, заступник міністра економіки України:
Зараз у нас в програмі біля 1800 різних виробників з різних куточків України й загалом більше ніж 380 тисяч різних товарів додано в програмі.
На сьогодні вже понад 3 мільйони українців беруть участь у програмі. Кешбек можна витратити на сплату комунальних послуг, транспорт, українські ліки та книжки або ж задонатити.
Ірина Нестеренко, віцепрезидентка з операційної діяльності підприємства:
Я теж купую українське і я можу сказати мою поведінку особисто. Коли розпочалась ця програма, я почала більше приділяти уваги, який продукт я купую: український чи ні. І особисто свій кешбек я доначу на ЗСУ.
Завдяки українським виробникам програма "Національний кешбек" функціонує і за межами країни. Близько 25 відсотків товару виробництва, яке постраждало від російського удару, йде на експорт.
Ірина Нестеренко, віцепрезидентка з операційної діяльності підприємства:
Наша продукція є в країнах Азії, в Казахстані, на Кавказі, в Монголії, і ми активно розвиваємо наш бізнес в Європі.
Програма "Національний кешбек" діятиме до кінця 2025 року.