Громадський транспорт у Львові: чому зникають маршрутки? [ Редагувати ]
Перевізники у Львові масово розпродають автотранспорт. Що змушує підприємців закривати бізнес - дізнавалися наші кореспонденти.
"Продається маршрутка. Недорого. Львів". Кілька оголошень з таким заголовком з'явилася нещодавно в Інтернеті. Люди жартують: "так ось куди вони зникають!" або "давайте скинемося і купимо маршрутку для міста".
Всі ці автобуси виставили на продаж. Усього - близько шістдесяти. Це - фактично третина складу, який обслуговував міські маршрути. Про розпродаж маршруток оголосили перевізники.
"Ці продаються, ті продаються, он ті жовті і цей продається".
Кажуть, бізнес став невигідним. Зароблених грошей ледь вистачає, щоб зводити кінці з кінцями. На виручені гроші перевізники обіцяють відремонтувати старий автотранспорт. Про закупівлю нового - й мови немає.
"В тих умовах в яких ми сьогодні працюємо, практично жоден приватний інвестор не вкладе грошей. Тому що ніхто не має жодної гарантії скільки часу він ще буде працювати на цьому ринку. Тому що поведінка і стратегія міста поведінка не зрозуміла а стратегія фактично відсутня... ", - каже Іван Велійка, директор приватного автотранспортного підприємства.
"Зараз там той чи інший перевізник прийме рішення, що фінально продати весь автопарк і закрити, і тоді взагалі повністю все встане місто поставило для себе задачу аби максимально закрити ринок перевезень комунальним транспортом і повністю контролювати ті всі потоки", - каже Михайло Дідух, депутат Львівської міської ради.
Утім, чиновники все заперечують. Мовляв, зараз приватних перевізників більше, ніж комунальних. І відразу ж заспокоюють - для комунального підприємства додатково закупили півтори сотні нових автобусів і маршруток.
"Це вимушений крок від міської влади збільшувати кількість. Тому що перевізники не виконують свої зобов'язання. Якщо хтось з приватних перевізників вирішив піти з ринку і вкластися в який то інший бізнес ну то це його абсолютне право", - говорить Сергій Бабак, заступник міського голови Львова з питань житлово-комунального господарства.
Відкрити інший бізнес готовий і директор цього приватного підприємства. Каже - якщо попит на маршрутки все таки буде - то він продасть усе. І відкриє автосервіс, щоб більше не мати проблем з чиновниками.