Конструкторы Иркутского авиазавода презентовали уникальный автожир [ Редагувати ]
Що вийде, якщо поєднати літак, гелікоптер та автомобіль знають конструктори Іркутського авіазаводу. Вони презентували своє дітище - автожир. Найближчим часом навіть планують поставити його на конвеєр, тож напередодні влаштували йому предсерійні випробування. Чи пройшов їх літальний апарат - знає Юрій Мамон.
Розмір компактний - місця в салоні для двох пасажирів і пілота. Замість авіадвигуна - автомобільний, власної розробки конструкторів. Працює на 98му бензині, потужність - 250 кінських сил. Гвинт запозичений у вертольота - незалежний, рухається за допомогою зустрічного вітру. Проте у серійному виробництві автожира поки що немає.
Дмитро Біляш, головний конструктор відділу легкої авіації Іркутського авіаційного заводу:
- В этом году мы планируем получить сертификат летной годности, проведен большой объем испытаний, есть уверенность, что получим, есть уверенность, что изменений будет не очень много.
Автожир піднімається на висоту майже у дві з половиною тисячі метрів. Пілоти, які брали участь у випробуванні, кажуть - це безпечний літальний апарат. Він стійкий до турбулентності, злітає практично без розгону, а в разі відмови двигуна вертольотний гвинт не дасть апарату впасти. За його допомогою він планерує і може сісти практично в будь-якому місці.
Олексій Калмиков, заступник начальника відділу легкої авіації Іркутського авіаційного заводу:
- Возможность слезть с крутой глиссады на ограниченную площадку. То есть буквально увидел что-то под собой, что-то случилось и нужно сесть, а возможности висеть долго нет. Убрал газ и тут же сел, как на лифте спустился.
Використовувати такий транспорт будуть переважно для екскурсій та рятувальних операцій. Літати на ньому можна і в темну пору доби. Розробники розраховують ще й на приватні замовлення. Завдяки невеликим габаритам його можна перевозити на легковому авто та зберігати у звичайному гаражі.
Юрій Мамон, "Новини", телеканал "Інтер"