В Україні зростає кількість спонтанних покупок за промокодами — дані Emporium [ Редагувати ]

Експерти агрегатора промокодів та знижок Emporium провели аналіз історичних даних, щоб визначити, як змінилися купівельні звички українців від початку повномасштабного вторгнення росії в Україну 24 лютого 2022 року. Однією з найбільш разючих змін стало поступове зростання кількості спонтанних покупок з використанням промокодів на знижку.
За результатами досліджень Emporium, впродовж останніх шести місяців кількість покупок з промокодами зросла в середньому на 35%. Експерти називають декілька головних причин такої активізації:
- розвиток електронної комерції в Україні та за її межами;
- активна, а в деяких випадках навіть доволі агресивна реклама в соціальних медіа;
- зручність використання мобільних додатків для купівлі товарів чи замовлення послуг.
Українські споживачі стають дедалі більш обізнаними щодо можливостей економії за допомогою промокодів, знижок, акцій, партнерських програм тощо. Разом з тим українці стали діяти більш спонтанно, ніж одразу після початку повномасштабного вторгнення й загалом збільшили кількість витрат. Споживачі частіше приймають рішення про покупку імпульсивно, побачивши вигідну пропозицію, хоча загальна кількість таких спонтанних покупок досі менша, ніж до початку повномасштабної війни — в середньому на 20-30%.
Думка експерта, Вʼячеслава Карташенка, керівника проєкту Emporium:
"Упродовж 2024 року ми спостерігаємо зменшення кількості спонтанних покупок не лише в Україні, а й в країнах Європи та США. Чималу роль у цьому зіграла й російсько-українська війна, яка впливає на соціально-економічне життя багатьох інших країн. Так, саме в нашій державі ця тенденція особливо виражена, але у світі вона також стає все більш помітною"
Найбільш активно використовують промокоди на знижки споживачі віком від 18 до 35 років. Тобто ті, хто активно користується смартфонами та соціальними мережами. Українці віком від 35 років загалом рідше роблять покупки в інтернеті і менш схильні до спонтанних дій, віддаючи перевагу зваженим та продуманим покупкам.
В Emporium прогнозують, що тенденція зростання кількості спонтанних покупок з промокодами збережеться й надалі. Зі зростанням популярності електронної комерції та розвитком технологій, які полегшують процес покупки, споживачі продовжуватимуть шукати вигідні пропозиції онлайн. Однак будувати точні прогнози наразі доволі складно через нестабільну економічну ситуацію та ріст курсу валют. Наприклад, нещодавно курс долара перетнув психологічну позначку 40 грн за $1. А це також впливає на споживацькі настрої та можливості.
Маркетологи та представники бізнесу зазначають, що зараз промокоди є ефективним інструментом для збільшення продажів та активного залучення нових клієнтів. Вони також відзначають, що спонтанні купівлі, здійснені за промокодами, нерідко стають поштовхом для подальшої лояльності клієнтів та повторних покупок. Тому, втрачаючи частину прибутку через використання клієнтами промокодів, бізнес все ж отримує вигоду у довгостроковій перспективі. Відповідно, такий варіант залучення цільової аудиторії вигідний для обох сторін — продавця і покупця. Можна очікувати, що впродовж 2024 року кількість промокодів у більшості секторів електронної комерції продовжить зростати.